Zoek MDM

Bulletin

Passat TDI AFN waterdruppel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31742 door handmatig-mechanisch
Passat TDI AFN druppelt water Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik ben nieuw op dit forum, dus vergeef me als ik fouten maak of mezelf niet goed uitleg. Ik heb een Passat TDI uit 1999 met een AFN-motor en 400.000 km op de teller. De motor is nog nooit aangeraakt en loopt als een zonnetje. Al een tijdje laat hij soms een plasje antivries op de vloer achter. Ik zeg soms, omdat het alleen gebeurt als hij afkoelt en niet altijd. Het komt eruit tussen de motor en de versnellingsbak. Ik heb gekeken en blijkbaar kan ik niet zien waar het vandaan komt. Mijn vraag is de volgende: weet je of dat blok een plug heeft waarmee je, om erbij te kunnen, de versnellingsbak los moet maken en het daar doorheen naar buiten komt? Alvast bedankt en groeten aan iedereen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31769 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Passat TDI AFN waterdruppel
BOVEN OP DE VERSNELLINGSBAK, TUSSEN DE MOTOR EN DE VERSNELLINGSBAK, ZIT EEN KUNSTSTOF ANTIVRIESCIRCUIT. ALS DE ANTIVRIES VERLIES, GAAT DIT NAAR HET REGISTERPUNT VAN DE MOTOR EN VERSCHIJNT HET OP DE PLAATS WAAR JE HET ZIET. HET LIJKT MIJ DAT ER AAN DIE KANT GEEN PLUG IN HET BLOK ZIT.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31796 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Passat TDI AFN waterdruppel
Hartelijk dank Ivacoma, ik zal eens goed kijken of ik het kan zien waar je het zei. Groeten.