Zoek MDM

Bulletin

Een vreemd geluid na het vervangen van schokdempers

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31737 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik wilde vragen of iemand me hiermee kan helpen. Een week geleden hebben we de voorste schokdempers van mijn Mazda 323 uit 1996 vervangen, maar daarna begon er een behoorlijk lelijk geluid te klinken, het leek op een zoemend geluid dat van de rechterkant van de auto kwam. Ik heb het met een vriend geprobeerd, maar hij vertelde me dat het misschien het massalager was... maar wat is er aan de hand... nu komt het geluid uit de versnellingsbak... WAT MOET IK DOEN? DE VERSNELLINGSBAK DEMONTEREN? Heeft iemand anders dit ooit met zijn auto meegemaakt? Ik wil gewoon weten wat het probleem zou kunnen zijn, want hoe langzamer ik rijd, hoe harder het wordt en de rechterkant trilt in bochten... Ik hoop op jullie advies.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31741 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Een vreemd geluid na het vervangen van schokdempers
Vervang eerst het lager waar je vriend je over vertelde. Controleer daarna het oliepeil in de versnellingsbak.
Als het geluid aanhoudt, kijk dan zorgvuldig welk onderdeel het geluid maakt. Het kan verwarrend zijn. Tussen de versnellingsbak en het wiel bevinden zich onderdelen die geluid kunnen veroorzaken (1. dubbellager of hoofdlager, zoals ze je vertelden, 2. pen, 3. tripoid).

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31781 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Een vreemd geluid na het vervangen van schokdempers
Hallo, het gebeurt vaak dat bij het vervangen van schokdempers de lagers van de homokineet per ongeluk ontwrichten. Controleer dit en de speling van dit onderdeel tijdens het werken, of controleer de lagermassa om te voorkomen dat u over het hoofd ziet dat er iets beschadigd is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31782 door handmatig-mechanisch
Het kan een lager of een statief zijn; het is heel gemakkelijk om te weten of uw lager het probleem is en om te bepalen welk lager het is. U hoort het geluid aan de rechterkant, maar het kan ook zijn dat het lager aan de andere kant daadwerkelijk beschadigd is. Om dit te bepalen, moet u het volgende doen:

1. Krik de auto op met de krik totdat de band die u controleert los is. Draai de band stevig met de hand en luister naar het geluid dat hij maakt tijdens het draaien. Doe dit bij elke band.

Als u het geluid kunt identificeren, is dat het probleem. Als het niet hoorbaar is, raak dan het frame of de hoofdsteun van het wiel dat u controleert aan en u kunt aan de hand van de trillingen vaststellen of uw wiel beschadigd is of niet.