Zoek MDM

Bulletin

Dieselroetfilter

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31716 door handmatig-mechanisch
Dieselroetfilter Gepubliceerd door manual-mecanica
Vrienden, heeft iemand ervaring met het roetfilter in het uitlaatsysteem van een Chevrolet Cruze 2.0? Het waarschuwingslampje voor een verstopt filter ging branden en het regeneratieproces is blijkbaar meer dan twee keer onderbroken. Voor zover ik weet is dit vrijwel normaal bij dit type auto. Maar het vreemde is dat het MIL-storingslampje ook ging branden en dat na een tijdje rijden code 84 op het centrale display van het instrumentenpaneel verschijnt. Wat doen jullie in deze gevallen? Als iemand iets soortgelijks is overkomen, zou ik het op prijs stellen als jullie me je ervaring zouden kunnen vertellen. En als iemand me informatie kan geven over de distributeur van een gereviseerde Hyundai Exel, waar ik die kan krijgen, of, als dat niet lukt, welke kan ik dan aanpassen? Hij heeft een G4DJ-motor.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31759 door handmatig-mechanisch
Reactie van een monteur op het onderwerp Re: Dieselroetfilter
Het roetfilter moet over het algemeen bij elke olieverversing geregenereerd worden. Dit kan via de software van de diagnoseapparatuur, of na een onafgebroken rit van 20 tot 40 km op de snelweg. Om verstopping van het filter te voorkomen, is het bovendien noodzakelijk dat de olieverversing voldoet aan de specificaties van de fabrikant, aangezien deze een LAAG AS-gehalte moet hebben. Code 84 daarentegen gaat branden omdat het waarschuwingslampje OLIEVERVANGING op het dashboard of display gereset moet worden. Dit kan ook met de scanner, of in veel gevallen handmatig. Hier is een link om te controleren of u dit zelf kunt doen:
www.chevroletcruzeforum.com/index.php?/t.../1369-error-code-84/ .
Ik hoop dat ik u op de een of andere manier heb geholpen,
laat een reactie achter.

Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31793 door handmatig-mechanisch
Reactie van een monteur op het onderwerp Re: Dieselroetfilter
Hallo, vrachtwagenchauffeur, hartelijk dank voor uw informatie. De waarheid is dat deze Cruze me geen keus liet, aangezien het roetfilter al ernstig verstopt was en ik het moest demonteren om het handmatig te reinigen. Toch moest ik onvermijdelijk een geforceerde regeneratie uitvoeren met behulp van de scanner van het merk. En u hebt gelijk. Het is een motor die erg gevoelig is voor olieverversingen; het moet een olie zijn die voldoet aan de eisen van de fabrikant.