Zoek MDM

Bulletin

Ik heb een Daewoo Matiz 2000

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31647 door handmatig-mechanisch
Ik heb een Daewoo Matiz uit 2000. Geplaatst door manual-mecanica
Ze hebben de motor gedaan, maar die was niet op tijd af. Nu is er een storing, hij is traag en maakt vreemde explosies. Hoe weet ik hoe ik hem weer goed terug kan plaatsen? Help me alsjeblieft...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31649 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik heb een Daewoo Matiz uit 2000
Uit wat je zegt, zou het kunnen dat een tand in de distributieriem niet goed uitgelijnd is. Om dit te doen, moet je de distributieriem verwijderen en de markeringen van de nokkenas en krukas uitlijnen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31650 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik heb een Daewoo Matiz uit 2000
en hoe doe je dat dan ongeveer???

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31653 door handmatig-mechanisch
Verwijder de dynamoriem en de krukaspoelie, verwijder de afdekking van de distributieriem en controleer of de markeringen op de nokkenas en de krukas overeenkomen. Zo niet, maak dan de riemspanner los en maak de riem los, verwijder deze en synchroniseer de markeringen op de nokkenas met de krukas. Plaats vervolgens de riem terug en laat deze met dezelfde spanning als vóór demontage.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31713 door handmatig-mechanisch
Hoi moto69, een vriend van mij heeft al laten doen wat jij zei, maar hij weet niet hoe ver de kleppen al gekalibreerd zijn. Daarom denken ze dat de motor langzaam loopt, omdat hij meteen start zodra de sleutel omgedraaid wordt. We weten niet of dat de oorzaak is. Als je weet hoe ver ze al terug zijn, laat het me dan weten.