Zoek MDM

Bulletin

Ontstekingsproblemen Hyundai/Avante/Elantra 96

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31645 door handmatig-mechanisch
Hyundai/Avante/Elantra 96 Ontstekingsproblemen Geplaatst door manual-mecanica
Nou, dit is mijn eerste bericht. Ik heb een Hyundai AVANTE/ELANTRA uit 1996. Ik heb nu ongeveer een maand het probleem dat ik de auto, nadat ik er een tijdje mee heb gereden, uitzet als ik thuiskom, maar als ik hem dan weer probeer aan te zetten, start hij niet. De auto start wel met lampjes, er zijn geen problemen met de accu of iets dergelijks. Ik heb een paar dagen geleden wat bougiekabels vervangen, ik dacht dat het de startmotor was. Die heb ik vervangen. Ik heb de koolborstels vervangen, maar het probleem blijft bestaan. Het lijkt erop dat er iets mis is met de temperatuursensor, maar ik weet het niet zeker. Ik waardeer je hulp, maar eerlijk gezegd heb ik dit probleem al... Als ik de auto uitzet en hem meteen wil starten, moet ik de auto aanduwen. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31657 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ontstekingsproblemen Hyundai/Avante/Elantra 96
Hallo, kijk eens naar de ontstekingsplaat. Het kan zijn dat er bij het starten van de motor geen stroom van de kabel op de plaat naar de startmotor loopt, of dat er een losse connector of een losse massaverbinding is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31658 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ontstekingsproblemen Hyundai/Avante/Elantra 96
HOE ZIT HET MET HET CONTROLEREN VAN DE BRANDSTOFPOMP?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31677 door handmatig-mechanisch
Hallo, op basis van mijn ervaring zou ik je aanraden om eens naar de ECU te kijken.
Binnenin zit een condensator die kapotgaat en
de printplaat doordrenkt met een soort zuur.
Het is een veelvoorkomend probleem bij auto's.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31699 door handmatig-mechanisch
Bedankt allemaal voor de reacties, het lijkt erop dat ik het heb gerepareerd. De koppelingsschakelaar is kapot, ik heb een jumper gemaakt en voorlopig werkt het weer normaal.