Zoek MDM

Bulletin

BDP in compressie of uitlaat?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31632 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: TDC in compressie of uitlaat?
Hallo Wal7er.
Wanneer zuigers 1 en 4 op BDP staan, bevindt een van de nokkenassen zich in de "gezamenlijke" modus, wat betekent dat de nokkenassen de kleppen aandrukken. De uitlaatslag is net afgelopen en de inlaatslag is begonnen. Beide kleppen staan open en de zuiger staat in compressie.
Succes,
Miguel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31633 door handmatig-mechanisch
Hoi
Wal7er.
Wanneer zuigers 1 en 4 op BDP staan, bevindt een van de nokkenassen zich in "gezamenlijke slag", wat betekent dat de nokken de kleppen aandrukken. De uitlaatslag is net afgelopen en de inlaatslag is begonnen. Beide kleppen staan open en de zuiger staat in tegengestelde compressie.
Succes,
Miguel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31637 door handmatig-mechanisch
Hoi Miguel, bedankt voor je eerdere reactie. Ik heb een vraag:

volgens de werkplaatshandleiding van Isuzu staat er dat er twee posities zijn om de verdelerrotor te oriënteren, afhankelijk van of het voor zuiger 1 of 4 is, zolang een van de twee op het BDP staat tijdens de compressieslag. Volgens de handleiding wordt dit bepaald door de krukas te synchroniseren met de nokkenas en die optie te geven. Is dit mogelijk? Of vergis ik me of laat mijn Engels me in de steek als ik de handleiding bekijk:boos: ? Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31679 door handmatig-mechanisch
Hoi WAL7ER
, je hebt gelijk. De beste manier om de krukas met de nokkenas te synchroniseren is door zuiger 1 exact op het BDP te zetten. Omdat deze synchroon loopt met zuiger 4, zullen beide op het BDP staan. Je moet de nokkenas gebruiken om te bepalen welke in compressie staat. Nokkenassen die in de positie staan om de kleppen te liften, initiëren de inlaat, dus de rotor van de verdeler moet naar de andere zuiger wijzen.

Miguel .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #32111 door handmatig-mechanisch
Opgelost. Ik heb de complete distributie weer gemonteerd, gesynchroniseerd, kleppen en klepseals vervangen, de cilinderkop met bijbehorende pakking weer gemonteerd, alles klaar: olie, water, accu, ontsteking en perfecte ontsteking, geen lekkages, goede compressie. Ik feliciteer mezelf. Hahaha, dit is de eerste keer dat ik dit doe, zonder enige mechanica te hebben gestudeerd, alleen met het werkplaatshandboek op deze pagina en wat informatie van vrienden van deze pagina. Bedankt. Ik overweeg serieus om mechanica te studeren.