Zoek MDM

Bulletin

Renault Express start niet goed

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31618 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp : Renault Express start niet goed
Hartelijk dank voor je advies. Volgende week begin ik met de verschillende tests. Laten we eens kijken wat er gebeurt. Ik zal het je vertellen. Nu ga ik verder met de montage van een oude Africa Twin die ik een likje verf heb gegeven. Laten we eens kijken of ik zondag een ritje kan maken. Bedankt allemaal.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31620 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, ik raad je aan om, voordat je de motor koud start, de motorkap op te tillen en aan de knop te draaien om te kijken hoe het zit. Als het hard is, betekent dit dat er dieselolie in zit. Dan moet je controleren wat je collega's je verteld hebben. Maar als je bij het draaien aan de knop merkt dat er geen dieselolie in zit, dan heb je het probleem. De snelle en goedkope manier om dit te verhelpen is door een terugslagklep voor het filter te plaatsen, zodat het filter gevuld blijft en er geen problemen meer ontstaan bij het starten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31623 door handmatig-mechanisch
Heel goed. Om te kijken of het probleem bij de primer zat, heb ik het opgelost door een benzinetank op de motorkap te plaatsen en twee transparante slangen om het circuit te zien, dat altijd vol is. Maar het bleef maar kapot gaan. Een collega raadde me aan om de voorloopklep te controleren. De vraag is: hoe controleer ik die? Heel erg bedankt allemaal.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #31652 door handmatig-mechanisch
Ik zou het overloopventiel verwijderen. Het is een diesel-terugslagklep die in alle brandstofinjectiepompen is ingebouwd. Je hoeft nergens een terugslagklep te installeren, omdat de pomp er al een heeft. Het losmaken van de slangen en ze in een benzinetank plaatsen, wat je al noemde, maakt het ook lastig om de motor te starten, omdat je door het losmaken van de slangen het circuit al lucht hebt laten aanzuigen, en jij zit in hetzelfde schuitje. Verwijder dat ventiel; het is een soort fitting; het heeft een holle binnenkant en kleine gaatjes eromheen. Je moet het bij je hoofd houden en met je mond aan het gat onderaan zuigen. Bedek het gat vervolgens met je tong om te kijken of het vacuüm kan worden vastgehouden. Als het van je tong af komt, betekent dit dat de veer niet werkt en de druk niet aankan, wat betekent dat het dieselcircuit is leeggelopen. Deze motoren zijn niet zo ingewikkeld. Als je zeker weet dat de gloeibougies werken, kunnen er niet veel andere problemen zijn, tenzij je een verstopt brandstoffilter of een vuile brandstofmeter hebt. Hartelijke groeten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #31664 door handmatig-mechanisch
Hallo weer. Er zit altijd diesel in het circuit, want de eerste keer had je gelijk: als je ze verwijdert, kunnen ze lucht aanzuigen. Maar zodra ik hem start, zitten alle slangen vol. Ik stop en probeer het na een uur opnieuw. De storing is er weer en de slangen zijn correct. Wat ik zie, is dat er veel diesel uit het retourcircuit komt. Ik weet niet of dat normaal is. Zodra ik stop, staan de twee niveaus van inlaat en retour op gelijke hoogte.