Hallo! Ik heb hulp nodig bij het diagnosticeren van het probleem van mijn auto. Blijkbaar start hij niet vanwege een gebrek aan vonk... hieronder som ik de eerste symptomen op...
de eerste keer dat de auto niet startte, maakte hij een geluid dat ze een machinegeweer noemen, wat wijst op een versnelling die slipt door een gebrek aan energie in de accu. Ik heb de auto een dag onaangeroerd gelaten. De volgende dag startte hij bij de eerste poging... Ik heb er nog drie dagen mee gereden, maar ik had problemen met starten, ik duwde op de versnelling en het duurde even voordat hij startte, zoals bij de tweede of derde poging. Op de vierde dag werkte het gewoon niet, ik probeerde het ongeveer 4 keer en ik wilde de accu niet langer leegtrekken. Ik heb hem twee dagen onaangeroerd gelaten... bij de vierde startte hij bij de eerste poging en ik liet hem een half uur aan staan... Ik heb hem die dag uitgezet, de volgende dag startte de auto bij de eerste poging, maar hij bleef een minuut aan en boem... hij ging uit... en sindsdien start hij niet meer.
Ik heb de ontstekingsmodule vervangen... dat is de aansluiting waar de bougiekabels op aansluiten, en ook de verdeler.
Ik heb alle zekeringen gecontroleerd en die lijken in goede staat te zijn.
Ik heb de lucht- en brandstoffilters vervangen.
We hebben de brandstofpomp gecontroleerd en die werkt...
we hebben gecontroleerd of de kabel stroom levert aan de pomp en zo ja...
Ik heb de distributieriem gecontroleerd en die lijkt intact te zijn...
we hebben ontstekingsvloeistof gebruikt die in sprayvorm wordt gebruikt en via het luchtfilterkanaal wordt toegevoegd...
Ik kan het probleem niet oplossen... kan iemand suggesties geven om het probleem correct te diagnosticeren?
Bedankt voor je hulp...