Hallo! Ik heb hulp nodig bij het diagnosticeren van het probleem met mijn auto. Het lijkt erop dat hij niet start door een gebrek aan vonk. Dit zijn de eerste symptomen:
De eerste keer startte de auto niet; hij maakte een geluid als een machinegeweer, wat betekent dat de startmotor doorslipt vanwege een lege accu. Ik heb de auto een dag laten staan. De volgende dag startte hij meteen. Ik heb er nog drie dagen mee gereden, maar hij startte nog steeds moeilijk. Ik draaide de sleutel om en het duurde twee of drie pogingen. Op de vierde dag stopte hij er helemaal mee. Ik heb het ongeveer vier keer geprobeerd, maar ik wilde de accu niet leegtrekken. Ik heb hem twee dagen laten staan. Op de vierde dag startte hij meteen en ik heb hem een half uur laten draaien. Ik heb hem die dag uitgezet en de volgende dag startte de auto wel, maar hij liep maar ongeveer een minuut voordat hij weer afsloeg. En sindsdien start hij niet meer.
Ik heb de ontstekingsmodule vervangen... dat is de aansluiting waar de bougiekabels op worden aangesloten, en ook het equivalent van de verdeler.
Ik heb alle zekeringen gecontroleerd en die lijken in orde.
Ik heb de lucht- en brandstoffilters vervangen.
We hebben de brandstofpomp gecontroleerd en die werkt.
We hebben gecontroleerd of de draad de pomp van stroom voorziet en dat is het geval.
Ik heb de distributieriem gecontroleerd en die lijkt intact.
We hebben ontstekingsvloeistof uit een spuitbus gebruikt en die via de luchtfilterinlaat toegevoegd.
Ik krijg het probleem niet opgelost. Kan iemand me misschien wat suggesties geven over hoe ik het probleem correct kan diagnosticeren?
Alvast bedankt voor de hulp.