Zoek MDM

Bulletin

Elektrisch probleem, JTD 1.9 diesel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31439 door handmatig-mechanisch
Elektrisch probleem, JTD 1.9 diesel Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Fiat Doblo JTD 1.9 105 pk diesel. Ik heb een elektrische storing. Het motorstoringslampje gaat branden op het dashboard en gaat weer uit. Alles blijft normaal, maar het lampje blijft branden. Ik zet het contact 5 seconden uit en start het opnieuw op, en er zijn geen problemen. Soms gebeurt dit meerdere keren achter elkaar, en soms blijft het een week lang branden zonder problemen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31446 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Elektrisch probleem, JTD 1.9 diesel
Een vraag: is er iets abnormaals met de motor?
Misschien is het geen kortsluiting of een elektrische storing. Bij sommige voertuigen gaat het motorstoringslampje branden, niet vanwege een storing, maar vanwege de fabrieksprogrammering. Dit geeft aan dat er onderhoud moet worden uitgevoerd. Als u dat niet wilt doen of al hebt gedaan, wist u gewoon de foutcodes.
Dit verklaart waarom de foutcodes verdwijnen wanneer u de motor loskoppelt, maar de foutcode opnieuw wordt gedetecteerd en opnieuw wordt ingeschakeld.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31448 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Elektrisch probleem, JTD 1.9 diesel
Hoi Berna, bedankt. Kijk, als het rode lampje gaat branden, valt de motor er zomaar uit als je hem met de sleutel uitzet. Het is mij zowel op de snelweg als op de openbare weg overkomen, hoewel het lijkt alsof hij vaker uitvalt bij lage toerentallen.