Zoek MDM

Bulletin

Elektrisch probleem, JTD 1.9 diesel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #31439 door handmatig-mechanisch
Elektrisch probleem, JTD 1.9 diesel. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Fiat Doblo JTD 1.9 105 pk diesel. Er is een elektrisch probleem; het motorlampje gaat branden en de auto slaat af. Alles lijkt normaal, maar het motorlampje blijft branden. Als ik het contact 5 seconden uitzet en opnieuw start, werkt alles weer prima. Soms gebeurt het meerdere keren achter elkaar, en soms blijft het een week branden zonder problemen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #31446 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Re: Elektrisch probleem, JTD 1.9 diesel
Een vraag: is er iets abnormaals aan de werking van de motor?
Het hoeft namelijk geen kortsluiting of elektrische storing te zijn. Bij sommige auto's gaat het controlelampje van de motor branden, niet vanwege een probleem, maar vanwege fabrieksprogrammering. Dit geeft aan dat u onderhoud moet uitvoeren. Als u dit niet wilt doen, of als u het al hebt gedaan, wis dan de foutcodes.
Dit zou verklaren waarom de code verdwijnt wanneer u de accu loskoppelt, maar vervolgens opnieuw wordt gedetecteerd en het lampje weer gaat branden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #31448 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Re: Elektrisch probleem, JTD 1.9 diesel
Hoi Berna, bedankt. Je ziet dat de motor stopt met werken als het rode lampje gaat branden, net zoals wanneer je hem met de sleutel uitzet. Het is mij zowel op de snelweg als in de stad overkomen, hoewel het lijkt alsof het bij lage toerentallen vaker gebeurt.