Zoek MDM

Bulletin

Tsuru-storing bij accelereren

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31341 door handmatig-mechanisch
Tsuru-storing bij accelereren Geplaatst door manual-mecanica
Goedemiddag, ze hebben me een Tsuru uit 2000 gebracht die een storing heeft. De storing treedt op bij het accelereren, alsof hij stikt. Als we te hard accelereren, is hij slecht en als we hem laten staan, blijft hij stabiel. Hij heeft een algemene onderhoudsbeurt gehad, het filter is vervangen, maar niets. En tot slot verbruikt hij te veel benzine. Kunt u me helpen het probleem te vinden?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31346 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Tsuru-storing bij accelereren
Hallo, je zegt dat je een algemene onderhoudsbeurt hebt gedaan. Bedoel je een grote of een kleine onderhoudsbeurt?
Heb je de bougies vervangen? Heb je het gasklephuis schoongemaakt? Toen ik je vroeg of je het gasklephuis hebt schoongemaakt, bedoelde ik: heb je het uit elkaar gehaald om de buitenkant schoon te maken en de leidingen te reinigen met CarbuClean, en heb je de lagedrukschroef en de lagedrukregelklep schoongemaakt? Heb je de PCV-klep vervangen? Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31362 door handmatig-mechanisch
Het gasklephuis is verwijderd, schoongemaakt met de carburateur, gemonteerd, maar de PVC is niet vervangen. Sterker nog, toen het gasklephuis verwijderd werd, was de TPMS-sensor niet aangesloten; de kabels waren doorgeknipt. Ik vroeg me af of dat de oorzaak was. De kabelboom van de TPMS-sensor is vervangen, maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik kan weten of het TPMS defect is, aangezien ik hem loskoppel en de motor geen veranderingen vertoont. Kunt u mij advies geven? Ik zou het op prijs stellen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31366 door handmatig-mechanisch
Hallo, heb je de TPMS-sensor opnieuw gekalibreerd? Je hebt niet vermeld of je de stabilisatorschroef of de stationair-luchtregelklep hebt schoongemaakt. Het probleem zou de TPMS kunnen zijn. Hoewel hij aan zou moeten blijven staan en uit zou moeten gaan als het de TPMS is. Controleer de vacuümslangen; een ervan zou kapot kunnen zijn. Met vriendelijke groet, ik kijk uit naar je reactie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31779 door handmatig-mechanisch
Zo zijn ze, in feite was het de TPS, de kabelboom was van binnen beschadigd, de aansluitingen waren losgeraakt van de kabel, waardoor er slecht contact ontstond, bedankt voor alles