Zoek MDM

Bulletin

Mijn Kia Sportage accelereert uit zichzelf

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #31294 door handmatig-mechanisch
Mijn Kia Sportage accelereert vanzelf. Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Kia Sportage uit 1998 met handgeschakelde versnellingsbak en benzinemotor. Ongeveer een week geleden begon de motor spontaan op te toeren te gaan, zowel in de vrijstand als bij het schakelen (tot wel 1800 toeren per minuut). Ik heb de bougies, het luchtfilter en het brandstoffilter vervangen, maar dat heeft niets veranderd; de motor blijft spontaan op toeren gaan. Dit is erg vervelend tijdens het rijden en zorgt ervoor dat ik meer brandstof verbruik, omdat ik in de file moet staan ​​om thuis te komen en constant moet stoppen om te schakelen.
Ik hoop dat u me kunt helpen dit probleem op te lossen. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #31309 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Mijn Kia Sportage accelereert vanzelf
Ik raad je aan dat te doen, of de stappenmotor stap voor stap te laten reinigen; koolstofafzetting veroorzaakt vergelijkbare problemen... of hem te vervangen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #31324 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Mijn Kia Sportage accelereert vanzelf
Ik ga je advies opvolgen en de stappenmotor schoonmaken om te kijken of het dan werkt. Ik laat je dan weten hoe het is gegaan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #31325 door handmatig-mechanisch
Controleer de vacuümslangen die van het inlaatspruitstuk naar het koolstoffilter lopen; soms veroorzaakt een lek of breuk dat de motor onnodig toeren maakt. Controleer de afstelling van de gaskabel