Zoek MDM

Bulletin

Koelvloeistofverlies en oververhitting VW PARATI

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden - 13 jaar en 6 maanden geleden #31215 door handmatig-mechanisch
Koelvloeistofverlies en oververhitting VW PARATI Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb een VW Parati 1.8 uit 2001. Ik heb een paar kilometer gereden en ik hoor een drijfstang in de motor tikken. Als ik stop, zie ik dat alle koelvloeistof is verbruikt en dat de motor oververhit is, terwijl de temperatuur correct wordt aangegeven (90 graden) en de elektrische ventilator perfect werkt. Ik heb het getest terwijl de motor stilstond en ik merk dat de koelvloeistof via de ontluchting van de tank wordt weggeslingerd totdat de elektromotor uitvalt. Ik heb het systeem ontlucht, maar niets. Ik heb de tankdop vervangen, maar niets. Ik heb de retourslang verwijderd en er komt water uit (ik vermoed dat het de waterpomp is die het water aanstuurt). Ik dacht dat het de thermostaat was. Ik heb hulp nodig, want ik woon in een landelijk gebied aan de kust van mijn land, waar geen monteurs zijn en ik door een berg zou moeten rijden om bij de dichtstbijzijnde stad te komen. Alvast bedankt.
Laatst bewerkt: 13 jaar 6 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31402 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Koelvloeistofverlies en oververhitting VW PARATI
Hallo! Het is vrijwel zeker de cilinderkoppakking. Afhankelijk van hoe deze verbrandt, duwt hij de antivries in de verbrandingskamer, en dat is het kloppen dat je hoort, waardoor de antivries wordt verbruikt. Luister goed wanneer je gas geeft; je hoort misschien een rrrrrrrrrrrrrr geluid, wanneer de antivries bubbelt wanneer deze contact maakt met de cilinders. In andere gevallen, wanneer de pakking verbrandt, mengen olie en water zich. Controleer voor de zekerheid het oliepeil, zorg ervoor dat het niet hoger is dan normaal en geen lichtbruine kleur heeft. Veel succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31420 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Koelvloeistofverlies en oververhitting VW PARATI
Verwijder de thermostaat en vul de radiator met water. Start de motor met de motorkap verwijderd. Blijf water toevoegen tot de radiator vol is. Let op of er voortdurend belletjes in de radiator verschijnen.
Normaal gesproken begint het water eruit te komen voordat er een luchtstroom naar buiten komt, waarna de belletjes verschijnen en het waterniveau daalt. Als dat zo is, is de pakking losgeraakt. Zo niet, dan is het de thermostaat. Klaar, succes.