Zoek MDM

Bulletin

Asia Towner elektronische ontsteking.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31004 door handmatig-mechanisch
Asia Towner elektronische ontsteking. Uitgegeven door manual-mecanica.
Hallo, ik heb een kleine Asia Towner-bus met glazen ruiten. Ik heb al een tijdje last van problemen met de ontsteking. Ik heb hem naar een elektricien gebracht en hij heeft het gerepareerd, maar het probleem blijft terugkomen. Ik zou graag willen dat iemand me advies kan geven, want dit probleem maakt me helemaal gek.
Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31021 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Asia Towner elektronische ontsteking.
We willen je graag helpen, maar vertel ons alsjeblieft wat het probleem is. Je vermeldt het niet en als je het wel doet, start het niet of zoiets. Geef ons alsjeblieft meer details.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31028 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Asia Towner elektronische ontsteking.
Het probleem is dat hij soms geen vonk geeft, waardoor de motor afslaat en vervolgens niet meer wil starten.
Hij heeft een sensor in de verdeler en een module die samenwerkt met een standaard of universele bobine. Als hij even stilstaat (ik neem aan dat hij afkoelt), genereert hij weer een vonk en start dan, maar dat duurt slechts een paar minuten en stopt dan weer vanwege hetzelfde probleem. Bedankt voor alle hulp. Met vriendelijke groet,
Manuel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31029 door handmatig-mechanisch
dat probleem is meestal de verdelerkap, een veelvoorkomend probleem bij Volkswagens. Als de ontstekingsmodule zich in de verdeler bevindt, zou die de boosdoener kunnen zijn, zoals bij Lada's. Als er een Dendro in zit, kan de bobine in het interieur ook kapotgaan, zoals bij Mitsubishi Lancers of Honda's. Het probleem is dat de storing bij alle drie de componenten hetzelfde is, dus meestal worden ze alle drie tegelijk vervangen. U moet echter de contactplaat uitsluiten, die een vergelijkbare storing veroorzaakt. Dit is natuurlijk makkelijker: sluit gewoon een positieve draad van de accu aan op de pluspool van de bobine. Als dat niet gebeurt, is de plaat het probleem.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31037 door handmatig-mechanisch
In de verdeler zit alleen de sensor; de module is aan de buitenkant op een warmteafvoerplaat gemonteerd. Noem je dat de contactplaat? Ik vraag het omdat ik geen monteur ben. Hoewel ik monteur leuk vind en wel wat onderzoek kan doen, is er nog veel dat ik niet weet. De sensor is een beetje duur, iets meer dan € 60, en ik wil hem echt niet uitgeven omdat ik de laatste tijd niet veel geld heb gehad (nou ja, ik heb al een tijdje niet veel gehad), hahaha. Bedankt en nogmaals de groeten.