Zoek MDM

Bulletin

Een Bosch pomp instellen met behulp van de oogmeetmethode

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31491 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Bosch pomp instellen met de oogmeetmethode
Hallo maat, goedenavond, uiteindelijk, na veel proberen, ben ik naar een brandweerman geweest en heeft hij voor 77 euro de meetklok erin gezet. Het probleem was om de pomp een millimeter te verplaatsen. Maar goed, geen commentaar en het ergste is dat de auto zonder vermogen hetzelfde blijft. Hij rijdt niet bergop. Suggesties? Morgen haal ik de turbo eruit om de luchtinlaten te controleren, ik weet niet waar ik naar moet kijken, zou het de flowmeter kunnen zijn? Het enige waar ik nog naar moet kijken zijn die twee dingen. De rest is een nieuwe EGR-klep en de vacuümklep. Schone injectoren.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31512 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Bosch pomp instellen met de oogmeetmethode
Nou, die 77 euro was te verwachten bij een bezoek aan de brandweer, je betaalt voor technische kennis, haha. Nou, even serieus, voordat je de turbo verwijdert, waarom probeer je niet een van die kleine pistooltjes zoals die van Mitivac, die druk of vacuüm creëren, om te kijken hoe het met de wastegate van de turbo gaat? Als je zo'n pistooltje niet hebt, kun je een van die grote plastic spuiten proberen die je bij de apotheek kunt kopen; het is absoluut niet hetzelfde, maar ach. Nog iets, voordat je de turbo verwijdert: ik weet niet of de turbo in die auto wordt aangestuurd door een magneetventiel, of dat de turbo zichzelf reguleert met de wastegate zelf (de wastegateklep). Als er een magneetventiel in zit, is het mogelijk dat die defect is en dat zou de boosdoener kunnen zijn.
Ik zou je willen vragen naar het merk van de flowmeter: Bosch, Siemens, of iets anders, en meer specifiek, over welke auto hebben we het?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.