Zoek MDM

Bulletin

Een Bosch pomp instellen met behulp van de oogmeetmethode

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30995 door handmatig-mechanisch
Hallo, goedemorgen. Ik zou graag willen weten of iemand weet hoe je de pomp kunt instellen met de oogmetermethode, oftewel door te proberen, op een CD-20T-motor. Het probleem is dat de motor, na controle en vermogensverlies, een bewegende pomp heeft. Het probleem is dat ik niet weet waar ik moet beginnen, omdat ik niet weet of ik hem heel langzaam richting het blok of richting het passagierscompartiment moet bewegen. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30996 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Bosch pomp instellen met de oogmeetmethode
Als het een Bosch VE-pomp is, vervroeg je hem door hem naar de voorkant van de auto te draaien (richting de weg of bumper, hoe je hem ook wilt noemen); en om hem af te remmen, draai je hem naar het passagierscompartiment van de auto.
Je weet in ieder geval al dat gokken meer dan riskant is, en dat goede resultaten meer het resultaat zijn van toeval dan van iets anders. Aangezien je geen andere keus hebt dan gokken, moet je er in ieder geval voor zorgen dat de motor op de optimale bedrijfstemperatuur is voordat je de motor afremt of vervroegt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #31001 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Bosch pomp instellen met de oogmeetmethode
Hartelijk dank, ik houd je op de hoogte. Ik heb nu een markering aangebracht en ga die millimeter voor millimeter richting het passagierscompartiment verplaatsen. Omdat ik met de auto naar mijn werk rijd, varieer ik er elke dag 2 mm mee om te kijken of ik geluk heb. Als het werkt, laat ik het je weten. Ik heb nog een vraag, want ik heb het al geprobeerd met verschillende resultaten en niets, en het moet preciezer, niet grof. Ik heb de pomp richting de motor verplaatst en hij start niet, en als ik hem te ver richting het passagierscompartiment beweeg, gaat het controlelampje branden bij stationair draaien, en uit als ik gas geef. Het precieze punt ligt tussen die twee in, denk ik. Kortom, mijn vraag is de volgende: weet ik op de een of andere manier dat de gekozen richting de juiste is? Wat merk ik als hij dat punt nadert? Bedankt voor alles.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #31022 door handmatig-mechanisch
Natuurlijk, de motor past zich aan en de rook stopt, maar wees voorzichtig, de oogmeettechniek is ingewikkeld om de punt te vinden. Bedenk dat als de pomp een Chinees oog in de poelie heeft, je ook van daaruit kunt draaien en je zult nooit de punt vinden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #31122 door handmatig-mechanisch
Inderdaad, maat, ik denk dat je helemaal gelijk hebt, want ik kan het niet. Als er een moment komt dat ik verbetering zie en schiet in lage tonen, wat verleden tijd is, en in hoge tonen merk ik het minder, ik varieer iets meer en niets, ik ga terug. Ik ga het dit weekend proberen als laatste poging om een cent te besparen, en zo niet, dan breng ik het naar de brandweer. Tot slot: ik heb de Nissan Scant-interface werkend gekregen met EcuTalk in Windows 7, maar ik weet niet hoe ik parameters moet interpreteren, want ik denk dat het me een aanwijzing zou kunnen geven. Ik houd jullie op de hoogte van mijn voortgang om vervolgens een goede doe-het-zelf-setup te maken. Bedankt allemaal voor jullie bijdragen, als het me lukt, zal het dankzij jullie zijn en de doe-het-zelf-setup die ik post, zal het werk van iedereen zijn. Groeten.