Zoek MDM

Bulletin

Hulp bij het rollen van een 206 jaar 205 hatchback

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30959 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden, ik kom uit Chili en ik heb een 206. Alles is in orde, maar ik heb hoofdpijn vanwege de wielen. Ik heb de voor- en achternaaflagers vervangen en het heeft een week geduurd. Nu hoor ik een kloppend geluid aan de bestuurderskant. Het is me ook overkomen dat ik met hoge snelheid reed en toen ik remde op een kruispunt, de auto volledig stilviel. Het is me al twee of drie keer overkomen, het is de eerste keer dat ik een 206 heb, help me alsjeblieft...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #31035 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Hulp met lagers op een 206 hatchback, jaar 205
Het kloppende geluid wordt meestal veroorzaakt door de stabilisatorstangen, meestal de beugel of de schokdemper, maar het meest voorkomend is de verbinding. Als het geluid stopt en niet weggaat, laat het dan zo. Als het terugkomt, kan het te wijten zijn aan een te laag stationair toerental. Zo ja, dan moet je het inlaathuis schoonmaken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #31041 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Hulp met lagers op een 206 hatchback, jaar 205
Bedankt voor de hulp, ik waardeer het. Kijk, het had deels te maken met de stuurkolom. We hebben alles gecontroleerd en het was oké. We hebben de stuurkolom losgemaakt en getest en het kloppen was erg heftig. We kwamen bij de bussen of rubbers van de stabilisatorstang die versleten waren. Ik heb beide kanten vervangen en er is geen probleem. Wat betreft het stoppen, ze vertelden me dat het een probleem was met de computer in de 206, maar tot nu toe is er niets gebeurd. Wat als ik vandaag een krakend geluid hoor bij het lopen of remmen aan de achterkant? Zouden het de remblokken kunnen zijn?