Zoek MDM

Bulletin

koude start Kia Sportage 2.0 CRDI 2005

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30889 door handmatig-mechanisch
2005 Kia Sportage 2.0 CRDI koude start Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Kia Sportage 2.0 CRDI uit 2005. Hij start moeilijk bij koud weer, nog erger. Ik heb de hogedrukpomp vervangen omdat er brandstof lekte. Ik heb de injectoren gecontroleerd, de overmatige test is uitgevoerd en alles was in orde. Het gele lampje op het instrumentenpaneel ging branden met de motor aan en gaf 'check control' aan. We hebben een diagnosetool aangesloten en die geeft aan: Lage uitlaatgasstroom naar de inlaat. Kunt u me iets vertellen? Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30894 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 2005 Kia Sportage 2.0 CRDI koude start
IK RAAD JE AAN DE MOTOR OP LEKKAGE TE TESTEN. DIT MODEL HEEFT LAST VAN SLIJTAGE AAN DE RING OF CILINDER. CONTROLEER DAT EERST.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31295 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 2005 Kia Sportage 2.0 CRDI koude start
Bedankt voor het antwoord, het is goed, maar dat heb ik al gedaan en de compressie is perfect. Als ik hem op een lage helling laat vallen, start hij meteen midden in een wielomwenteling, zonder rook of iets dergelijks.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31308 door handmatig-mechanisch
Hoe reageert hij op de weg? Schokt hij, trilt de motor te veel bij stationair draaien? Zijn de pomp en injectoren die je hebt vervangen nieuw? Is het diagnoseapparaat dat je hebt gemonteerd origineel van Kia?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31430 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik ken dat model niet specifiek, maar als de diagnose uitlaatgassen vermeldt, controleer dan de EGR, voor het geval dat deze niet goed sluit.