Zoek MDM

Bulletin

Mercedes Vito 110 CDI SAEFT-fout start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30800 door handmatig-mechanisch
Mercedes Vito 110 CDI Geen start SAEFT-fout Geplaatst door manual-mecanica
Hallo collega's, allereerst excuses voor het ongemak.

Ik heb een Mercedes Vito 110 cdi uit 2002 en hij start niet. De accu was leeg, maar ik heb er klemmen op gezet en hij startte wel, of ik duwde hem aan en hij startte zonder problemen. Ik wilde de accu vervangen, maar ik heb hem vervangen en nu start hij helemaal niet meer, zelfs niet met klemmen of iets dergelijks. De accu heeft hetzelfde vermogen als voorheen, dus het probleem zit niet in de accu. Ik zet het contact aan en de startmotor geeft niet eens aan dat hij start. Ik hoor alleen een relais klikken en op het scherm van de kilometerteller staat "saeft error". Hij lijkt een beetje uitgevallen en hij start niet. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Dank u wel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30810 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Mercedes Vito 110 cdi Geen start SAEFT-fout
Kan iemand mij alsjeblieft een kabel geven?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30811 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Mercedes Vito 110 cdi Geen start SAEFT-fout
Wanneer deze melding op het display verschijnt, geeft dit aan dat de CR (hoofdcomputer) niet wordt herkend, of dat u een sleutel plaatst die niet bij de auto past. Controleer met de reservesleutel of hetzelfde gebeurt.
Als u de accupolen verkeerd om hebt aangesloten of de accu hebt kortgesloten tijdens het plaatsen van de nieuwe accu, is er waarschijnlijk een probleem met de CR.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30817 door handmatig-mechanisch
:ohmy: Het lijkt mij dat je de zwarte doos hebt verbrand

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden - 13 jaar en 6 maanden geleden #30821 door handmatig-mechanisch
Nou, één ding weet ik nog: ik denk niet dat er kortsluiting is, want de laatste keer dat ik de bus met klemmen startte, startte hij wel. Ik kwam thuis, verwijderde mijn accu correct en liet de auto ongeveer 3 uur zonder accu staan. Ik wilde de nieuwe erin zetten, maar hij startte niet en de foutmelding verscheen op het display. Ik heb de nieuwe accu correct geplaatst. Mijn vraag is dus: zou de foutmelding kunnen komen doordat de auto 3 uur zonder accu heeft gezeten?

Ik heb het ook geprobeerd met een andere sleutel, een originele van Mercedes, maar niets, hetzelfde.
Laatst bewerkt: 13 jaar 6 maanden geleden door .