Zoek MDM

Bulletin

Automatische versnellingsbak spuugt niveaubalk uit

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30656 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik ben Javier uit Javea (Alicante). Ik heb een BMW e30 316i automaat, ik rijd er al 5 of 6 jaar mee en sindsdien overkomt me dit: elke x km als ik de motorkap open, zie ik de peilstok tegen de bovenkant van de motorkap aankomen. Ik heb gemerkt dat, afhankelijk van de rijstijl (lager of hoger toerental), de peilstok er vaker of minder vaak uitspuugt. Ik zorg goed voor het onderhoud en in het begin heb ik de hydraulische vloeistof en het oliefilter al vervangen, maar hij blijft de peilstok uitspugen, zoals ik al eerder zei.
Bedankt voor uw aandacht.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30937 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Automatische versnellingsbak spuugt niveaubalk uit
Ik neem aan dat je de versnellingsbak bedoelt.
Alle versnellingsbakken hebben meestal een ontluchtingsnippel bovenop de versnellingsbak.
Als de ontluchtingsnippel verstopt is, moet de versnellingsbak ergens ademen en de stang uitspugen.
Probeer hem schoon te maken met perslucht of demonteer hem en test hem.
Laat het me weten. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31838 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Automatische versnellingsbak spuugt niveaubalk uit
Bedankt voor je reactie. Kijk, ik had nog niet aan de ventilatie gedacht. Nou, ik zal dat in gedachten houden voor een review.
Ik laat het je weten. Met vriendelijke groet.