Zoek MDM

Bulletin

probleem met een oude auto

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30578 door handmatig-mechanisch
Probleem met een oude auto Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, wat is er mis met het pistool als je de stip ziet en hij niet op zijn plek blijft staan maar beweegt? Ik denk dat het iets met de verdeler te maken kan hebben.
Als iemand dit probleem heeft opgelost, laat het me dan weten.
Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30579 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met een oude auto
Hallo, het kunnen de veren van de contragewichten zijn die gebroken of uitgerekt zijn, maar het kan ook de distributie zijn. Over welke auto en distributie hebben we het?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30581 door handmatig-mechanisch
Ze hebben hem meegenomen, maar het was een Kia van rond de 90. Ik was benieuwd of hij precies op de stip danste.
Ik dacht dat het de druk van de cilinders zou kunnen zijn die de centrifugale vervroeging in beweging brengt.
Ik hoop dat je hem meeneemt, zodat we precies kunnen achterhalen wat de oorzaak was van het precies op de stip dansen.
Bedankt en veel succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30584 door handmatig-mechanisch
Eigenlijk zou het een probleem met de voorloop kunnen zijn, maar in dat geval zou het, zoals ze dat noemen, een probleem met de contragewichten van de voorloop zijn. Die kunnen beschadigd of ontbreken, of de veren zijn al versleten.

een andere mogelijkheid is dat er al speling zit in de verdeleras of dat er ook speling zit in het tandwiel van de verdeleras of een combinatie van beide (ik bedoel het tandwiel van de verdeleras dat gekoppeld is aan de krukas of de nokkenas, eerlijk gezegd ken ik deze auto niet zo goed).

Wat de vacuümvervroeging betreft, wat problemen zou kunnen veroorzaken is eerder dat er daar af en toe een lek zit dat de variatie zou veroorzaken, wat heel eenvoudig te detecteren is door olie te spuiten op de plekken waar je vermoedt dat er een vacuümlek zit. Als dit het geval is, zal de olie in de motor komen en zal er veel blauwe rook uit de uitlaat komen. Een probleem met de cilindercompressie is onwaarschijnlijk, omdat het vacuüm dat ontstaat in het inlaatspruitstuk bij stationair draaien het gemiddelde is van de aanzuiging van alle cilinders. Dat wil zeggen, als een cilinder meer compressie heeft, hoeft dit geen invloed te hebben op de vervroeging, omdat het vacuüm dat daar ontstaat het gemiddelde is van de hele motor. Ik weet niet of ik mezelf heb uitgelegd haha

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30600 door handmatig-mechanisch
Uitstekend, dank u voor de uitleg.