Zoek MDM

Bulletin

Waar zit de overlap?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30563 door handmatig-mechanisch
Waar is de overlap? Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, het timingdiagram van de D4F-motor vertelt ons dat de inlaatklep 10 graden na het BDP (negatieve voorloop/vertraging) opengaat en de uitlaatklep 8 graden vóór het BDP (negatieve voorloop/uitlaatsluiting) sluit. Dus, waar bevindt zich de crossover op deze motor? Als de uitlaat sluit voordat de inlaat opent, zie ik die nergens. Ik hoop dat iemand hier meer over weet.
Met vriendelijke groet

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30564 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Waar zit de overlap?
Controleer of de handleiding waar je de informatie uit hebt gehaald een goede vertaling heeft.
Het gaat er niet om dat de voorwaarden zijn aangepast en dat je er helemaal wild van wordt.
Dit overkwam mij met een boek van een Mexicaanse uitgever. De handleiding is van Amerikaanse oorsprong, maar nadat hij in Mexico was vertaald en gepubliceerd, stond er een stuk tekst in dat ik niet begreep. Een technicus (een cursusleider) vertelde me ooit dat hem hetzelfde overkwam totdat hij de fout ontdekte.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30565 door handmatig-mechanisch
Ik weet het niet, misschien is er een vertaalfout, maar ik heb hetzelfde zien gebeuren met een andere Renault-motor in de Mégane. Onlangs hebben we motoren hun AAA-classificatie geleidelijk zien verlagen, tot ze de eerste plaats bereikten in de F2N of F7P, en hetzelfde gebeurde in de RCE met derdegraadsclassificaties voor motoren zonder variabele kleptiming.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30576 door handmatig-mechanisch
Ik was hier niet van op de hoogte, maar als die cijfers kloppen, is het allemaal nieuw, omdat er een draaicirkel onbenut blijft. Ik heb er niets over gelezen, maar het zou ook een strategie kunnen zijn om brandstof te besparen en de emissie te verbeteren, ook al gaat er wat vermogensverlies gepaard, ik weet het niet.
Het zal een kwestie van verder onderzoek zijn om een rechtvaardiging te vinden.