Zoek MDM

Bulletin

Waar zit de overlap?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30563 door handmatig-mechanisch
Waar zit de overlap? Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, in de D4F-motor geeft het kleptimingdiagram aan dat de inlaatklep 10° "na" het bovenste dode punt (TDC) opent (negatieve vervroeging/vertraging) en de uitlaatklep 8° "vóór" het bovenste dode punt (TDC) sluit (negatieve vervroeging/sluiting uitlaatklep). Waar zit dan de klepoverlap in deze motor? Als de uitlaatklep sluit voordat de inlaatklep opent, zie ik dat nergens. Ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven.
Met vriendelijke groet

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30564 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Re: Waar ligt de overlap?
Zorg ervoor dat de handleiding waar je de informatie vandaan hebt gehaald, goed vertaald is.
Je wilt niet dat de terminologie veranderd is, en je kunt er helemaal gek van worden.
Dat is mij overkomen met een boek van een Mexicaanse uitgever. De handleiding was oorspronkelijk Amerikaans, maar vertaald en uitgegeven in Mexico, en er was een gedeelte van de tekst dat ik niet begreep. Een technicus (een cursusleider) vertelde me ooit dat hij hetzelfde probleem had gehad totdat hij de fout had ontdekt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30565 door handmatig-mechanisch
Ik weet het niet, misschien is het een vertaalfout, maar ik heb hetzelfde gezien bij een andere Renault-motor, die van de Megane. De laatste tijd zien we dat de AAA-waarden van motoren geleidelijk afnemen, tot wel 1 graad bij de F2N of F7P, en hetzelfde gebeurde bij de RCE met waarden van 3 graden in motoren zonder variabele kleptiming.
Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30576 door handmatig-mechanisch
Ik was niet op de hoogte van deze zaak, maar als die cijfers kloppen, is het best bijzonder, omdat er daardoor een aanzienlijk deel van de draaicirkel ongebruikt blijft. Ik heb er niets over gelezen, maar het zou ook een strategie kunnen zijn om brandstof te besparen en de uitstoot te verminderen, zelfs als dat ten koste gaat van het vermogen. Ik weet het niet...
Nader onderzoek zal nodig zijn om een ​​verklaring te vinden.