Zoek MDM

Bulletin

Oververhitte motor van de Corolla uit 1992

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30555 door handmatig-mechanisch
1992 COROLLA MOTOR OVERVERHIT Gepubliceerd door manual-mecanica
Vrienden, ik heb de volgende vraag omdat jullie me kunnen helpen. Ik heb problemen met oververhitte motor in mijn Corolla uit 1992. Als ik de auto aanzet zonder airconditioning, stijgt de temperatuur in de auto tot de maximale temperatuur en worden de elektromotoren niet geactiveerd. Als ik de airconditioning wel aanzet, werkt het wel normaal: de twee elektromotoren worden geactiveerd en de elektromotoren worden op twee snelheden vergrendeld. Ik heb de zekeringen en het relais al gecontroleerd en alles is in perfecte staat. Nu vraag ik me af of het de temperatuurklep zou kunnen zijn of dat er sprake zou kunnen zijn van een verkeerd contact waardoor de storing ontstaat. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Groeten en alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30557 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Oververhitting motor Corolla 1992
Hallo, op basis van de symptomen en wat u in dit forum uitlegt, heeft het probleem met oververhitting van uw auto te maken met de temperatuursensor voor de elektrische ventilatoren. Deze bevindt zich bijna altijd in de buurt van de koelvloeistofretourslang naar de radiator, vlakbij de thermostaat (test deze; als u hem vindt, koppel hem dan los en de elektromotor zou moeten werken).

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30558 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Oververhitting motor Corolla 1992
Inderdaad mijn vriend, ik heb die test al gedaan met de lucht uit, ik heb de verbinding met de temperatuurklep losgekoppeld en de elektrische kachel gaat aan, ik heb hem opnieuw aangesloten en hij ging uit, maar hij geeft nog steeds de fout dat hij niet automatisch wordt geactiveerd op basis van de temperatuur, in tegenstelling tot wanneer de lucht aan is, maakt hij alle veranderingen normaal en raakt hij niet oververhit, groeten en bedankt voor uw snelle reactie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30839 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, doe het volgende... je zegt dat je de sensor hebt losgekoppeld die de elektrische ventilatoren activeert en dat ze zichzelf activeerden... dan is het makkelijk... vervang die sensor, want hij stuurt niet het juiste temperatuursignaal naar de ventilatoren... deze sensor wordt ook wel een thermoschakelaar genoemd. Je moet deze sensor zeker vervangen, vriend, en je probleem zal verdwijnen... en voor de veiligheid, vervang ook de bypassklep, de thermostaat... Ik wacht op je reactie, zodat ik weet hoe je... Ik help je graag... Met vriendelijke groet,
Jorge.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31166 door handmatig-mechanisch
Bedankt, vrienden, dat jullie me hebben geholpen mijn probleem op te lossen. Het probleem met mijn auto was een defecte temperatuurklep. Dankzij dit forum en dankzij jullie heb ik mijn mechanische probleem kunnen oplossen.