Zoek MDM

Bulletin

Motor van de Corolla uit 1992 raakt oververhit

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30555 door handmatig-mechanisch
Motor van de Corolla uit 1992 raakt oververhit. Gepubliceerd door manual-mecanica.
Vrienden, ik heb de volgende vraag en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb problemen met oververhitting van de motor van mijn Toyota Corolla uit 1992. Als de auto rijdt zonder airconditioning, loopt de temperatuurmeter op tot het maximum en slaat de koelventilator niet aan. Met de airconditioning aan werkt alles normaal, beide koelventilatoren draaien en de motorventilator blijft op beide snelheden draaien. Ik heb de zekeringen en relais al gecontroleerd en alles lijkt in orde. Nu vraag ik me af of het de temperatuursensor of misschien een losse verbinding kan zijn die het probleem veroorzaakt. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30557 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: MOTOROVERVERHITTING 1992 COROLLA
Hallo, op basis van de symptomen en wat je in dit forum hebt uitgelegd, houdt het oververhittingsprobleem van je auto verband met de temperatuursensor van de koelventilator. Deze bevindt zich bijna altijd in de buurt van de retourleiding van de koelvloeistof naar de radiateur, dicht bij de thermostaat (probeer dit eens: als je hem vindt, koppel hem dan los en de ventilator zou moeten werken)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30558 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: MOTOROVERVERHITTING 1992 COROLLA
Ja, vriend, ik heb die test al gedaan met de airconditioning uit. Ik heb de aansluiting van de temperatuurregelaar losgekoppeld en de koelventilator ging aan. Ik heb hem weer aangesloten en hij ging uit, maar het probleem blijft dat hij niet automatisch inschakelt op basis van de temperatuur. In tegenstelling tot wanneer de airconditioning aan staat, dan schakelt hij normaal en raakt hij niet oververhit. Bedankt voor je snelle reactie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #30839 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, doe het volgende... Je zei dat je de sensor die de elektrische ventilatoren activeert hebt losgekoppeld en dat ze toen aangingen... dan is het simpel... vervang die sensor, want die stuurt geen correct temperatuursignaal naar de ventilatoren... deze sensor wordt ook wel een thermische schakelaar genoemd. Ik weet zeker dat je met deze sensor je probleem kunt oplossen... en voor de zekerheid kun je ook de bypassklep, oftewel de thermostaat, vervangen... Ik wacht op je reactie, zodat ik weet hoe het is gegaan... het was een plezier je te helpen... Groeten,
Jorge.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #31166 door handmatig-mechanisch
Bedankt, vrienden, voor jullie hulp bij het oplossen van mijn probleem. Het probleem met mijn auto was een defecte temperatuurregelaar. Dankzij dit forum en jullie hulp heb ik mijn mechanische probleem kunnen verhelpen.