Zoek MDM

Bulletin

PROBLEMEN MET CHEVROLET AVEO JAAR 2010

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30547 door handmatig-mechanisch
PROBLEMEN MET CHEVROLET AVEO JAAR 2010 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden van dit forum, ik zou graag jullie mening horen over dit probleem. De motor start normaal en werkt 4 minuten lang. Het dashboard verschijnt en ik heb het laten scannen: sensor 02 verwarmingscircuit... sensorbank 02, dat is de code die de scanner gaf. Ik wacht graag op jullie reacties, ik zou ze erg waarderen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30549 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET DE CHEVROLET AVEO UIT 2010
Goedemiddag, vriend. De code die de scanner retourneerde, betreft de verwarming van de zuurstofsensor. Om dit te verifiëren,

controleert u de verwarmingsweerstand met twee draden van dezelfde kleur op de zuurstofsensor.

Als u een weerstand hebt, die tussen de 6 en 20 ohm ligt, controleer dan of er een +30 of positief contact is op een van de verwarmingsdraden.

Als u een positief contact hebt, controleer dan met een multimeter of de aarding inderdaad een paar seconden aanwezig is wanneer u contact maakt met de andere verwarmingsdraad.

Ik hoop dat dit helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30551 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET DE CHEVROLET AVEO UIT 2010
Meet met de DC-spanningstester en een paar draadklemmen en kijk hoe de spanning varieert! Geef hem een paar versnellingen en kijk of hij constant varieert of niet. Als hij niet constant varieert, is de lambdasonde mogelijk defect en moet je hem vervangen!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30586 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor jullie hulp, lieve vrienden. De scanner gaf de volgende code aan: PO141. Het is dezelfde waarde als de vorige. Ik heb hem laten verwijderen en de nieuwe verscheen de volgende dag. Ik heb echter twee kabels met dezelfde kleur getest. Eén ervan varieert, maar de andere blijft op 12,13 volt staan. Opnieuw verschijnt CHEK. Hoe kan ik het probleem oplossen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30587 door handmatig-mechanisch
Mijn vriend, om je probleem op te lossen, hoef je alleen maar de lambdasonde te vervangen en de storing te resetten. Deze sensor gaat vaak kapot bij de Aveo. :lol: