Zoek MDM

Bulletin

Monza water in olie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30531 door handmatig-mechanisch
Water in de Monza-olie. Uitgegeven door manual-mecanica
Hallo forumleden, ik heb jullie hulp en advies nodig. Gisteren liep de temperatuur van mijn Monza uit 2001 op en begon de motor een heel hard geluid te maken. Ik controleerde de oliepeilstok en zag water (beige van kleur). Het lijkt erop dat er een paar kleppen kapot zijn, maar hopelijk is het niet te ernstig. Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie me de handleiding in het Spaans zouden kunnen bezorgen, zodat ik kan beginnen met het demonteren van de cilinderkop, of wat jullie me aanraden te doen. Ik moet het echt laten repareren, want het is mijn enige vervoermiddel naar mijn werk. Alvast bedankt, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30543 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Water in Monza-olie
Hallo, waarschijnlijk is de koppakking kapot, waardoor er een lek is ontstaan ​​tussen de verbrandingskamers en het koelsysteem. De oplossing is om de cilinderkop te verwijderen en het lek te vinden. Groeten. Oh, en ik denk niet dat een probleem met de kleppen ervoor zou zorgen dat er water in de olie komt. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30545 door handmatig-mechanisch
Hoi vriend, ik raad je aan om de cilinderkop, zodra je hem demonteert, naar een machinefabriek te brengen om de vlakheid te laten controleren. Het is wellicht verstandig om hem opnieuw te vlakken en de pakking te vervangen. Stuur me het motortype, dan geef ik je de benodigde aanhaalmomenten.
Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30569 door handmatig-mechanisch
Het is een Monza uit 2001, met een handgeschakelde vijfversnellingsbak en een 1.6 MPFI-motor. Gisteren heeft een monteur ernaar gekeken en hem gestart, en hij zei dat er mogelijk kleppen beschadigd zijn. Laten we hopen dat het niets ernstigs is. Alvast bedankt voor je reactie, edgar2011.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30570 door handmatig-mechanisch
Bedankt pepeb voor je reactie. Gisteren heeft een monteur ernaar gekeken en zei dat het mogelijk beschadigde kleppen waren. Hij startte de motor en hoorde een luid ratelend geluid, en op basis daarvan kwam hij tot die conclusie. Laten we hopen dat het niet te ernstig is.