Zoek MDM

Bulletin

water in Monza-olie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30531 door handmatig-mechanisch
Monza water in olie Geplaatst door manual-mecanica
Hallo forumgenoten, ik heb jullie hulp en wijsheid nodig. Gisteren liep de temperatuur van mijn Monza uit 2001 op en de motor begon heel erg te brullen. Ik heb de oliepeilstok gecontroleerd en vond water (beige kleur). Blijkbaar waren er een paar kleppen gebroken. Laten we hopen dat het niet zo ernstig is. Zouden jullie mij de handleiding in het Spaans kunnen sturen, zodat ik de kop kan demonteren? Of wat raden jullie me aan om te doen? Ik heb het dringend nodig, want het is een vervoermiddel voor mijn werk. Bij voorbaat dank. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30543 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Monza water in olie
Hoi, de cilinderkoppakking is waarschijnlijk gesprongen en heeft ervoor gezorgd dat de verbrandingskamers naar het koelsysteem zijn ontlucht. De oplossing is om de cilinderkop te verwijderen en te kijken waar het lek zit. Met vriendelijke groet. Oh, ik denk niet dat het een klepprobleem is waardoor er water in de olie lekt. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30545 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, ik raad aan om na het verwijderen van de kop naar een revisiebedrijf te gaan om de vlakheid te controleren. Misschien is het raadzaam om de kop te corrigeren en de pakking te vervangen. Geef me het motortype en ik geef je de benodigde aanhaalmomenten.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30569 door handmatig-mechanisch
Het is een Monza uit 2001, handgeschakelde 5-versnellingsbak, 1,6 MPFI. Een monteur heeft hem gisteren gecontroleerd en weer aan de praat gekregen. Hij zegt dat er mogelijk wat kleppen beschadigd zijn. Laten we hopen dat het niet ernstiger is. Bij voorbaat dank voor je reactie, edgar2011.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30570 door handmatig-mechanisch
Bedankt, Pepeb, voor je reactie. Een monteur zag het gisteren en zei dat het mogelijk een paar kleppen waren die beschadigd waren. Hij startte de auto en hoorde een hard ratelend geluid, en daaruit kwam hij tot die conclusie. Laten we hopen dat het niet al te ernstig is.