Zoek MDM

Bulletin

motor start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30361 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Motor start niet
Hallo mg, probeer dit eens: draai de sleutel om, maar start niet. Probeer nu met een schroevendraaier de startsolenoïde direct te activeren. Als het wel start, zit het probleem mogelijk in de contactsleutel. Mogelijk wordt bij het starten de stroom naar de ECU onderbroken en detecteert de ECU niet dat de motor start. Is het je al opgevallen dat in sommige voertuigen met airconditioning de aanjager niet eens aangaat als de motor uit staat, zelfs niet met de sleutel in het contact om te starten? Dit is een elektromechanische maatregel om de motor niet te belasten tijdens het starten. Ik hoop dat het helpt, succes.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30366 door handmatig-mechanisch
OPGELOST.
BEDANKT VRIEND WOLFI77, JE HAD HELEMAAL GELIJK, HET PROBLEEM ZIT IN DE CONTACTPLAAT. IK HEB DE TEST GEDAAN DIE JE ME VERTELDE EN DE MOTOR STARTTE ZONDER ENIG PROBLEEM. OM ER NOG ZEKERDER VOOR TE ZIJN, HEB IK DE BOBINE LOSGEKOPPELD EN IK ONTDEKTE DAT DE STROOMVOORZIENING NAAR DE BOBINE WORDT AFGESLOTEN WANNEER JE DE MOTOR MET DE SLEUTEL START. HEEL ERG BEDANKT VOOR JE HULP.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30369 door handmatig-mechanisch
Tot uw dienst, mg. Ik zie dat u het gebrek aan vermogen bij het starten van de motor hebt bevestigd. Goede procedure, denk er eens over na. De meeste schakelaars schakelen de hulpvoeding uit bij het starten van de motor, waardoor alleen de ECU actief blijft. Maar na verloop van tijd slijt die en gebeurt er wat u is overkomen. Nou, u weet dat er op dit forum mensen zijn die geïnteresseerd zijn in het oplossen van mysteries en problemen. Met vriendelijke groet.