Zoek MDM

Bulletin

Tandwiel- en kroonwielverhouding

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30321 door handmatig-mechanisch
Verhouding rondsel en kroonwiel. Uitgegeven door manual-mecanica
Ik heb een vraag. Het blijkt dat er in mijn land geen vervangende onderdelen te vinden zijn voor een Nissan Frontier 4x4 differentieel. Het enige beschikbare differentieel heeft een overbrengingsverhouding van 37:7, terwijl het differentieel dat in deze truck zit een verhouding van 37:8 heeft. Kan dit differentieel wel of niet gebruikt worden?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30323 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Tandwiel- en kroonwielverhouding
Hmm, er staat dus dat je differentieelkrans 37 tanden heeft en het rondsel van de versnellingsbak 7 tanden.
Ter informatie: de differentieelkrans heeft hetzelfde aantal tanden; het probleem zit hem in het uitgaande rondsel van de versnellingsbak, dat 8 tanden heeft, één tand meer.

Je oorspronkelijke overbrengingsverhouding is 5,285, en
de verhouding die ze je verkopen is 4,625.

Dit zou de topsnelheid in de vijfde versnelling moeten beïnvloeden, maar om die snelheden te berekenen, heb ik de eindoverbrengingsverhouding van de vijfde versnelling en de bandenmaten nodig.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30326 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Tandwiel- en kroonwielverhouding
Dat is waar de muilezel Genaro in de war bracht. (Zoals we in mijn land zeggen als iets heel ingewikkeld is.) Ik weet de overbrengingsverhouding van de vijfde versnelling niet, maar ik weet wel dat er 255/70R16 banden in zitten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30357 door handmatig-mechanisch
Hallo, een mogelijk probleem kan zich voordoen als uw voertuig een dubbel differentieel heeft, dus één op de vooras en één op de achteras. Omdat deze verschillende overbrengingsverhoudingen hebben, zal een van beide vrijwel zeker snel beschadigd raken. Controleer dit voordat u een differentieel met een andere overbrengingsverhouding installeert.
Met vriendelijke groeten.