Zoek MDM

Bulletin

Verhouding tussen rondsel en kroon

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30321 door handmatig-mechanisch
Tandwiel- en kroonverhouding Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een vraag. Het blijkt dat we in mijn land geen reserveonderdelen kunnen vinden voor een differentieel van een Nissan Frontier 4x4. Je kunt er alleen een krijgen met een 37:7-verhouding, en die van deze auto is 37:8. Kan dat differentieel wel of niet gebruikt worden?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30323 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp Re: Tandwiel- en kroonverhouding
mmmm, dat wil zeggen, er staat dat je differentieelkroon 37 tanden heeft en het kokerrondsel 7 tanden.
Voor je vraag heeft de differentieelkroon hetzelfde aantal tanden, waar het probleem zit in het kokerrondsel dat 8 tanden meer heeft.

Je originele overbrengingsverhouding is 5,285 en
de overbrengingsverhouding die ze je verkopen is 4,625.

Dit zou de uiteindelijke snelheid in de vijfde versnelling moeten beïnvloeden, maar daarvoor heb ik de uiteindelijke overbrengingsverhouding van de vijfde versnelling en de bandenmaten nodig om die snelheden voor je te berekenen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30326 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp Re: Tandwiel- en kroonverhouding
Daar gooide de muilezel Genaro eruit. Over mijn land gesproken, als er iets heel ingewikkelds is: ik weet de vijfde versnelling niet, maar ik weet wel dat hij 255/70R16-banden gebruikt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30357 door handmatig-mechanisch
Hallo, een probleem dat je kunt tegenkomen is als je een dubbel differentieel hebt, dat wil zeggen één op de vooras en één op de achteras. Omdat ze verschillende overbrengingsverhoudingen hebben, zal er vrijwel zeker één op korte termijn kapot gaan. Controleer dit alstublieft voordat je een andere overbrengingsverhouding monteert.
Met vriendelijke groet.