Zoek MDM

Bulletin

Hij warmt op tot het maximum en dan slaat de motor af.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #30343 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Hij warmt helemaal op en dan slaat de motor af
Als het binnen 5 minuten volledig opwarmt, is het de cilinderkop. Als er druk in het koelsysteem zit, of olie in de koelvloeistof, of water in de olie, of als het water op mysterieuze wijze verdwijnt, is het de cilinderkop. Wees voorzichtig, dit voertuig vervormt het blok ook bij zeer hoge temperaturen. Controleer of de elektrolytische condensator werkt om verdamping door oververhitting uit te sluiten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #30367 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Hij warmt helemaal op en dan slaat de motor af
Heb je gecontroleerd of het water circuleert? Mogelijk is de waterpomp defect. Koppel de slang na de pomp los en start de auto. Als er geen water uitkomt, of als er een lage druk is, ligt het aan de pomp. Als de motor echter meerdere keren oververhit is geweest, moet je de cilinderkop optillen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30437 door handmatig-mechanisch
Hallo.

Ik heb de thermostaat vervangen en de solenoïde is kapot. Ik moet de cilinderkop controleren, want de buitenkant van de cilinderkop is nat van de olie. Misschien moet de pakking vervangen worden om lekkage te voorkomen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30599 door handmatig-mechanisch
Hallo... Ik waardeer de informatie. Ik heb de watertank en de thermostaat vervangen. De elektromotor start normaal bij een constante snelheid van 80 km/u. Als ik de auto op hoge snelheid een boost geef, warmt hij direct op en stroomt er veel water terug in de tank. Als de auto 's ochtends bij stilstand nog maar een kwart water in de tank heeft, maar tijdens het rijden meer dan de maximale hoeveelheid water vult...? Zou het de cilinderkop kunnen zijn?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30663 door handmatig-mechanisch
Hallo....Ik heb alles gecontroleerd, het vreemde is het volgende:

ik heb de hele watertank vervangen, de elektromotor start bij ongeveer 84 versnellingen, maar het water loopt terug in de tank, vult deze en zorgt ervoor dat het deksel van de tank barst. Als het water terugkomt, ligt het dan aan de waterpomp?
Bedankt vrienden.