Zoek MDM

Bulletin

WITTE ROOK

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30289 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp Re: WITTE ROOK
Oké, vriend, groeten, ik zal heel duidelijk zijn: als je dat soort werk doet, moet je het van het carter tot de cilinderkop doen. Laat ik het uitleggen: vervang het carter en de drijfstang. Ten tweede, de cilinderkop. Daar komen de geleiders, zittingen, klepseals en nog iets heel belangrijks bij kijken. Wat je niet hebt gedaan: vervang de zuigerveren, want als je ze bij het starten hetzelfde laat, is er meer compressie omdat er een nieuwe cilinderkop is. Als je wilt dat de rook weggaat, verlaag dan alles weer en monteer nieuwe zuigerveren. Je zult zien dat je probleem is opgelost. Ik hoop dat alles goed gaat als je het werk opnieuw uitvoert. Groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30292 door handmatig-mechanisch
Hallo. Hierbij mijn bijdrage, hopelijk helpt het:
Olieverbruik kan optreden in de volgende onderdelen:

1. Segmenten of ringen die versleten zijn door gebruik of door het aanbrengen van additieven die beloven het compressieverlies te herstellen, maar wat ze doen is de ringen laten plakken en het olieverbruik verergeren.

2. Door afdichtingen en klepgeleiders.

3. Door de PCV-klep. Soms letten we er niet op, maar het is een oorzaak van dit verbruik en het kan ons compliceren door er geen rekening mee te houden.

Aanbeveling:

MEET DE COMPRESSIE VAN ELKE CILINDER EN VERGELIJK DEZE MET DE SPECIFICATIES VAN DE FABRIKANT.

ALS ER LAGE COMPRESSIE IS, GEBRUIK DAN DE LEKTEST OM HET PERCENTAGE VERLIES TE CONTROLEREN EN BEPAAL DOOR TE BLAZEN MET DE PERSLUCHT DIE VOOR DEZE TEST WORDT TOEGEVOERD, HET PUNT WAAR DE LEKKAGE ZICH BEVINDT.

Als deze tests zonder problemen slagen, dan is er een probleem met de PCV-klep, die op het bovendeksel van de motor is gemonteerd, of zoals wij dat hier kennen het kleppendeksel. Met vriendelijke groet, en ik hoop dat dit helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30295 door handmatig-mechanisch
Ik zal rekening houden met uw opmerkingen, hartelijk dank.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30297 door handmatig-mechanisch
Het gebeurt vaker dan je denkt. Als de compressie in de cilinderkop verbetert, stroomt er meer olie door de zuigerveren en wordt er dus meer olie verbrand. Het probleem zit echter in de zuigerveren.