Zoek MDM

Bulletin

mechanische versnellingsbak slipt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30166 door handmatig-mechanisch
De handgeschakelde versnellingsbak slipt. Geplaatst door manual-mechanics
Hallo, ik heb een vraag. Ongeveer een maand geleden brak bij mijn Galant de rechter kogelgewricht, waardoor het wiel en dus ook de homokinetische koppeling loskwamen. Ik heb het zelf gerepareerd en alles leek in orde. Het probleem is nu dat de versnellingsbak schokt in de eerste versnelling en dat de homokinetische koppeling die ik eerder had gerepareerd, behoorlijk hard slaat. Mijn vraag is: moet ik de drukschijf en de koppelingsplaat controleren, of alleen de homokinetische koppeling?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30182 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: slippen van een handgeschakelde versnellingsbak
De koppelingsset heeft er niets mee te maken; je hoeft dus niet de drukschijf of de koppelingsplaat te controleren, alleen de aandrijfas. Als je de homokinetische koppeling en de binnenste lagerbus al hebt vervangen en de auto nog steeds slecht loopt, controleer dan de hele aandrijflijn voordat je de versnellingsbak demonteert. Het probleem kan bij de draagarm of de stabilisatorstangen liggen. Zo niet, dan moet je de versnellingsbak demonteren en kijken wat er mis is gegaan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30221 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: slippen van een handgeschakelde versnellingsbak
Deze versie van de Galant heeft geen spanrollen meer, alleen een grote kogelkoppeling... hoewel ik de homokinetische koppeling nog moet controleren... het is mogelijk dat de kogelkoppeling van de achterste spanrol beschadigd is geraakt, en nu ik eraan denk, heb ik de stabilisatorstang verwijderd...