Zoek MDM

Bulletin

automatische transmissie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30115 door handmatig-mechanisch
Automatische transmissie Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb een Daihatsu met automatische transmissie en ik moet bepalen welke klep overeenkomt met de achteruitrijklep. Ik heb er zes, waarvan er twee één kabel hebben en vier twee. Moeten ze een andere spanning krijgen als ik schakel (ze hebben allemaal 1,3 tot 1,5 V)? Ik heb geprobeerd het te identificeren aan de hand van het geluid dat het zou moeten maken als hij ingeschakeld is, maar het is erg zacht en ik kan ze niet goed onderscheiden. Kan iemand me helpen of er een manier is om het te vinden? Alvast bedankt en met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30117 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: automatische transmissie
Voor zover ik weet, zijn alle ACHTERUITRIJDINGEN over het algemeen 100% HYDRAULISCH. Je moet een andere kleppenset proberen en, indien mogelijk, alle koppelingen met lucht controleren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30118 door handmatig-mechanisch
Hallo, de manier om te controleren of er een storing is, is door naar het schema te kijken om te zien hoe de solenoïdes werken. Sommige zijn gemoduleerd, zoals die welke de TCC aanstuurt, terwijl andere massa of 12V gebruiken. Ik heb nog geen solenoïde voor de achteruitversnelling gezien. Storingen in solenoïdes geven meestal foutcodes. Wat is het probleem met je versnellingsbak?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30119 door handmatig-mechanisch
Voordat u een transmissie probeert te repareren, moet u weten wat u doet. Automatische transmissies hebben solenoïdes, maar deze zijn niet specifiek ontworpen om een versnelling in te schakelen. Alle transmissies werken op basis van oliedruk en de handbediende klep is verantwoordelijk voor het selecteren van de in te schakelen versnelling. Als uw transmissie problemen heeft, probeer dan niet specifieke solenoïdes te identificeren. Vooruit schakelen wordt bereikt door een combinatie van olie-uitlaten van de schakelsolenoïdes. De lijndruk wordt bijna altijd geregeld door pulsbreedtemodulatie (PWM) van de lijndruksolenoïde. De vergrendeling van de koppelomvormerkoppeling wordt bereikt via de vergrendelingssolenoïde.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30159 door handmatig-mechanisch
Het probleem dat het geeft is dat wanneer ik hem in zijn achteruit zet er een sterke schok is wanneer hij wordt ingeschakeld. Ik wacht tot het filter arriveert om het samen met de olie te vervangen, maar ik dacht dat er bij de solenoïde een klep zat die schoongemaakt kon worden of zoiets, gebruikmakend van het feit dat het carter open was. Bedankt, groeten,