Zoek MDM

Bulletin

automatische transmissie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30115 door handmatig-mechanisch
Automatische transmissie. Uitgegeven door manual-mechanics
Hallo vrienden, ik heb een Daihatsu met een automatische versnellingsbak en ik moet uitzoeken welke klep in de kleppenunit voor de achteruitversnelling is. Ik heb zes kleppen, twee met één draad en vier met twee. Moet een van deze kleppen een andere spanning krijgen als ik de achteruitversnelling inschakel? (Ze krijgen allemaal 1,3 tot 1,5V.) Ik heb geprobeerd het te achterhalen aan de hand van het geluid dat de klep zou moeten maken bij het inschakelen, maar dat is erg zacht en ik kan ze niet goed onderscheiden. Kan iemand me helpen de juiste klep te vinden? Alvast bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30117 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Automatische transmissie
Voor zover ik weet, zijn alle achteruitversnellingen doorgaans 100% hydraulisch. Je zou het eens met een ander ventielblok moeten proberen, en indien mogelijk, alle koppelingen met perslucht controleren

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30118 door handmatig-mechanisch
Hallo, om een ​​storing op te sporen, moet je het bedradingsschema raadplegen om te begrijpen hoe de solenoïden werken. Sommige solenoïden zijn namelijk modulerend, zoals die voor de koppelomvormer (TCC), andere zorgen voor massa en weer andere leveren 12V. Ik heb nog nooit een solenoïde voor de achteruitversnelling gezien. Storingen aan solenoïden resulteren meestal in een foutcode. Wat is het probleem met je transmissie?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30119 door handmatig-mechanisch
Voordat u een transmissie probeert te repareren, is het belangrijk dat u weet wat u doet. Automatische transmissies hebben weliswaar solenoïden, maar die zijn niet specifiek bedoeld voor het selecteren van een versnelling. Alle transmissies werken op oliedruk en de handmatige schakelklep is verantwoordelijk voor het selecteren van de versnelling. Als uw transmissie problemen vertoont, probeer dan niet specifieke solenoïden te identificeren, want vooruit schakelen gebeurt door een combinatie van olieontladingen van de schakelsolenoïden. De lijndruk wordt bijna altijd geregeld door de pulsbreedtemodulatie (PWM) van de lijndruksolenoïde en de vergrendeling van de koppelomvormerkoppeling wordt geregeld door de vergrendelingssolenoïde.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30159 door handmatig-mechanisch
Het probleem is dat er een harde klap te horen is als ik hem in de achteruitversnelling zet. Ik wacht op het nieuwe filter, zodat ik die tegelijk met de olie kan vervangen. Maar ik dacht dat er misschien een klepje op de solenoïde zit dat schoongemaakt kan worden, nu de carterpan er toch al uit is. Alvast bedankt