Zoek MDM

Bulletin

lage druk Hyundai Tucson

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30085 door handmatig-mechanisch
Lage bandenspanning Hyundai Tucson. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo,

ik heb een Hyundai Tucson met een CRDI (common rail) systeem.
Een diagnose gaf aan dat de brandstofdruk laag was.
Ik heb de injectoren laten controleren en er bleken er drie defect te zijn
. Ik heb ze vervangen, maar de auto start nog steeds niet.
Ik heb de brandstofpomp gecontroleerd en die werkt naar behoren. Mijn vraag gaat over de brandstofdrukregelaar. Hoe kan ik controleren of die werkt? Is er een manier om die te testen? Of wat zou de oorzaak kunnen zijn van de lage brandstofdruk?

Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30130 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Re: Lage bandenspanning Hyundai Tucson
Een lage druk in deze systemen kan het gevolg zijn van de elektrische pomp in de tank, een drukregelaar die zich aldaar bevindt, of een druksensor die geen hoge druk detecteert en in slechte staat verkeert; de roterende pomp is voornamelijk bedoeld voor distributie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30144 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Re: Lage bandenspanning Hyundai Tucson
De hogedrukpomp levert brandstof onder druk. Maar ik ben niet zeker over de drukregelaar of de druksensor.
Ik begrijp dat de druksensor informatie naar de regeleenheid stuurt, en dat de regeleenheid op basis daarvan de drukregelaar aanstuurt om de druk te verlagen of te verhogen.

Is er een manier om de druksensor te testen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30147 door handmatig-mechanisch
Nee, wat je zegt is dat het om de MAF-sensor gaat, maar dat heeft er niets mee te maken. Het is een vacuümsensor die zich op de brandstofrail of de brandstofpomp bevindt. Als hij niet op de rail zit, zit hij op de pomp. Hoe weet je of hij kapot is? Haal de retourleiding van de pomp los en sluit deze af of zet er een dop op. Start vervolgens de motor. Als hij start en goed loopt, is het de brandstofdrukregelaar. Die zit intern. Als hij op de rail zit, haal dan de vacuümslangen van de vacuümsensor los. Als hij dan start en goed loopt, is hij kapot. Ik hoop dat mijn hulp nuttig is. Ik waardeer je suggestie ook. Tot later, kikemec

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30158 door handmatig-mechanisch
Wat is vacuüm?

Er is nu wel druk, maar de injectoren gaan niet open om brandstof in de cilinders te spuiten.

De injectoren zijn nieuw.