Zoek MDM

Bulletin

Problemen met een Ford Ikon 1.6

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30068 door handmatig-mechanisch
Problemen met een Ford Ikon 1.6. Geplaatst door manual-mecanica
Het gebeurt dat 's ochtends, als de motor koud is, de cilinders zich vullen met benzine. Ik heb de sensoren al gecontroleerd en die werken allemaal naar behoren.
Zou het een probleem met het alarm kunnen zijn? Of kan iemand me hierbij helpen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30076 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Problemen met een Ford Ikon 1.6
Beste collega, als de cilinders vol benzine lopen voordat de motor start, kan het zijn dat de injector niet goed afsluit en lekt. Als de cilinders pas bij het starten vol benzine lopen, kan dit duiden op een ontstekingsprobleem. Zonder vonk bij de bougies loopt de motor dan vol benzine. Controleer het ontstekingssysteem, de bougies, bougiekabels, bobines, enz. Om een ​​goede vonk te controleren, kunt u een kabel loskoppelen en een bougie met een goede massa erop aansluiten om te controleren of de vonk sterk is bij het starten van de motor. Als de vonk goed is en in alle cilinders aanwezig is, kan het zijn dat de koelvloeistofsensensor een lagere temperatuur aangeeft dan de werkelijke temperatuur. Dit betekent dat de sensor een onjuiste meting binnen het werkingsbereik uitvoert. Hierdoor injecteert de computer te veel brandstof, omdat deze denkt dat de koelvloeistof onder het vriespunt is. Succes, HECAN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30132 door handmatig-mechanisch
Hecan heeft absoluut gelijk. De enige manier waarop brandstof in de cilinders terechtkomt, is via de injector, of via de afdichtingen ervan als het een injector met zijdelingse vulling is. Maar je moet 's ochtends controleren of er een vonk is. Als die er niet is, zullen de cilinders zich alsnog met brandstof vullen omdat er geen verbranding plaatsvindt. Je kunt de injectoren laten testen op een testbank om hun conditie te controleren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30282 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie. Ik heb alle tests al uitgevoerd. De koelvloeistofsensor is nieuw, de bougies vonken en de injectoren lekken niet, maar het probleem doet zich nog steeds alleen 's ochtends voor. Vandaag heb ik het luchtfilter verwijderd en dat bleek volledig verstopt te zijn. Ik ga vanochtend nog een test doen. Ik zou alle andere suggesties die je hebt zeer waarderen.