Zoek MDM

Bulletin

Problemen met een Ford Ikon 1.6

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #30068 door handmatig-mechanisch
Problemen met een Ford Ikon 1.6 Geplaatst door manual-mecanica
Het gebeurt wel eens dat 's ochtends, als de motor koud is, de gasflessen vollopen. Ik heb de sensoren al gecontroleerd en die werken allemaal prima.
Zou het een probleem met het alarm kunnen zijn? Of kan iemand me hiermee helpen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #30076 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met een Ford Ikon 1.6
Beste collega, als de cilinders zich vullen met benzine voordat de motor wordt gestart, sluit de injector mogelijk niet goed en kan er lekkage optreden. Als de cilinders zich vullen met benzine tijdens het starten, kan er sprake zijn van een misfire. Als er geen vonk is bij de bougies, kan de motor verdrinken in benzine. Controleer de ontsteking, bougies, kabels, bobines, enz. Om er zeker van te zijn dat de vonk goed is, kunt u een kabel loskoppelen en een bougie met een goede aarding installeren om te controleren of de vonk goed en krachtig is bij het starten. Als de vonk goed is en in alle cilinders, kan het zijn dat de koelvloeistoftemperatuursensor een lagere temperatuur aangeeft dan de werkelijke temperatuur, dat wil zeggen binnen het bedrijfsbereik, wat ligt. Dit zorgt ervoor dat de computer te veel benzine inspuit, omdat hij denkt dat de motor koelvloeistoftemperaturen onder nul heeft. Succes, HECAN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30132 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met een Ford Ikon 1.6
Hecan heeft volkomen gelijk. Brandstof komt alleen in de cilinders via de injector, of via de kamers ervan als die van de zijkant worden gevuld. Je moet echter wel controleren of er 's ochtends een vonk is. Zo niet, dan vullen ze zich ook met brandstof als er geen verbranding is. Je kunt de injectoren op een testbank laten testen om hun staat te controleren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30282 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie. Weet je, ik heb alle tests al uitgevoerd. De koelvloeistofsensor is nieuw, de bougies vonken en de injectoren lekken niet, maar hij doet het nog steeds alleen 's ochtends. Vandaag heb ik het luchtfilter verwijderd en dat zat helemaal verstopt. Morgenochtend ga ik nog een test doen. Ik hoor graag andere aanbevelingen.