Zoek MDM

Bulletin

Toyota 2KD

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30062 door handmatig-mechanisch
Toyota 2KD Gepubliceerd door manual-mecanica
:S Hallo, ik heb een probleem met mijn Toyota 2KD. Het probleem is als volgt: 's ochtends start de auto niet, maar als ik hem aanduw, start hij wel en loopt hij de hele dag prima tot de volgende ochtend. Ik heb de gloeibougies al vervangen, de bobines en de brandstofrail schoongemaakt, de injectoren gecontroleerd en er worden geen foutcodes op het dashboard weergegeven. Als iemand me kan helpen, is dit mijn e-mailadres... Bedankt....

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30078 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Toyota 2KD
Beste collega, allereerst moet u ervoor zorgen dat de motor een goede compressie heeft. Een lage compressie en een hoog olieverbruik kunnen het starten bij koude motor bemoeilijken. Het zou ook nuttig zijn om de werkelijke kilometerstand van de auto te weten.
Ten tweede is het belangrijk dat de startmotor snel ronddraait en dat de accuspanning niet onder de 10,5 volt komt terwijl de startmotor is ingeschakeld. Let er bij het aanduwen van de motor op of er overmatige rook uit de uitlaat komt en, zo ja, welke kleur deze rook heeft. Veel succes, HECAN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30105 door handmatig-mechanisch
Hoi, ik merkte vanochtend iets op aan de truck voordat ik hem startte. Ik heb het brandstoffilter ontlucht en hij startte normaal. Het filter is nieuw en lekt niet en raakt ook niet zonder brandstof. Hij heeft 150.000 km op de teller en verbruikt geen olie. Er komt ook geen zwarte of witte rook uit de uitlaat. Ik denk dat het de injectiepomp zou kunnen zijn, die op het punt staat het te begeven. Als je een idee hebt, laat het me dan weten. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30120 door handmatig-mechanisch
Hallo, je kunt een doorzichtige slang na het brandstoffilter plaatsen om te controleren of er lucht in de leiding zit als de motor koud is. Als er lucht aanwezig is, controleer dan of de aansluiting van het brandstoffilter schoon is. Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30121 door handmatig-mechanisch
Als je de pomp aanzet en deze zonder problemen start, dan is de olie uit de pomp en de olieleiding afgevoerd.