Hallo, ik heb een Renault Symbol 2002 - 1.4 en ik moet de experts bellen...
1) De auto start normaal en start zonder problemen....
2) Na een paar minuten begint er een vreemd schokkerig geluid...
3) Ik zet de auto uit en weer aan en alles gaat terug naar af (1) en blijft in deze cyclus (1, 2 en 3)
Dat wil zeggen, als ik hem uit en weer aan zet, keert hij terug naar normaal en minuten later keert hij terug naar de storing...
TOEN DE STORING ER WAS
1) Ik verwijder de draden van bougies 2 en 3 en ze werken, omdat de auto uitschakelt
2) Ik verwijder de draden van bougies 1 en 4 en de vonken zijn hoorbaar, maar ze werken niet (omdat het schokkerige geluid aanhoudt). Dat wil zeggen, als ik deze draden verwijder, gebeurt er niets. (hij faalt).
Conclusie: Als de storing optreedt, stoppen bobines 1 en 4 met werken, maar ze krijgen stroom.
WAT HEB IK GEDAAN?
1) Ik dacht dat het beide bougies waren en ik heb ze vervangen, samen met de kabel en de bobine.
2) Ik dacht dat het de injectoren waren en ik heb ze laten reinigen en een nieuw filter laten plaatsen.
3) Ik dacht dat het de brandstofpomp was en ik heb de accu en het brandstoffilter vervangen.
is dat als ik de auto meteen uit en weer aan zet... de storing stopt maar na een tijdje terugkomt..
VRAGEN:
1) Is het mogelijk dat de vonk in bougies 1 en 4 zwak is vanwege een probleem in de ECU of Centrale Unit?
2) Als het een sensor is, bijvoorbeeld Temperatuur, Zuurstof, Lambdasonde of zelfs Katalysator. Omdat het alleen de werking van bougies 1 en 4 beïnvloedt. Is dat mogelijk?
3) Als het de ECU is, waarom zou het dan werken als de auto maar even aan en uit wordt gezet?
4) Is het mogelijk dat de bobine beschadigd is en maar even werkt totdat de auto uit en weer aan wordt gezet?
Ik heb het nog niet gescand, omdat het een beetje ver weg is en ze in mijn stad geen Renault-scanner hebben.
Als iemand me kan helpen, zou ik dat bij voorbaat op prijs stellen...