Zoek MDM

Bulletin

Revisie van de krukas van een Trailblazer uit 2002

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30025 door handmatig-mechanisch
Krukas slijpen voor een Trailblazer uit 2002. Geplaatst door manual-mecanica
Beste forumvrienden, mijn beste wensen voor het nieuwe jaar.
Ik vraag me af hoe lang mijn krukas meegaat als deze is afgeslepen tot 10 mm voor de hoofdlagers. Ik vraag dit omdat iemand me heeft aangeraden deze truck te verkopen, maar ik wil hem eigenlijk graag houden. Wat denken jullie?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30027 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Krukas slijpen van een Trailblazer 2002
Ik begrijp dat de diameter met een tiende van een millimeter is verkleind, dat is helemaal niet erg. De levensduur hangt, zoals logisch is, af van de afgelegde afstand, hoeveel kilometer uw vrachtwagen heeft gereden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30028 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Krukas slijpen van een Trailblazer 2002
Maar hebben ze de krukas of de hoofdlagers geslepen?

Als ze de krukas hebben geslepen, raad ik je aan de truck te verkopen.

Als ze de hoofdlagers tot 1,0 mm (de uiteindelijke maat) hebben geslepen, moet je begrijpen dat als je een nieuwe revisie nodig hebt, dat blok niet meer bruikbaar is, tenzij slijpen niet nodig was.

Eerlijk gezegd, als ik in jouw situatie was, ongeacht hoe gehecht ik aan de truck ben, zou ik realistisch en objectief moeten zijn. Elke motor die tot de uiteindelijke commerciële maat is geslepen, heeft een beperkte levensduur. Dus als je kunt zeggen: "Als hij weer kapot gaat, vervang ik de motor", houd hem dan. Maar als je daarentegen al wanhopig bent vanwege de kosten die je gaat maken, verkoop hem dan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30029 door handmatig-mechanisch

renesote56 schreef: IK BEGRIJP DAT DE DIAMETER MET EEN TIENDE VAN EEN MILLIMETER IS VERKLEIND, DAT IS NIET SLECHT, DE DUUR HANGT AF VAN DE REIS, ZOALS LOGISCH IS, HOEVEEL KILOMETERS HEEFT UW VRACHTWAGEN GEREDEN?.

Natuurlijk, als het motorblok met een tiende van een millimeter is afgevlakt, is er nog genoeg motor over...

Maar als de krukas eenmaal is geslepen, is er geen garantie meer dat er in de nabije toekomst geen problemen zullen ontstaan; door het slijpen van het oppervlak verliest de krukas belangrijke eigenschappen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30030 door handmatig-mechanisch
Goedendag: Ik heb deze vrachtwagen gekocht met 170.000 km op de teller, nu staat de teller op 187.000 km. Ik heb van de gelegenheid gebruikgemaakt om nieuwe zuigerveren te monteren; alleen de krukas is afgeslepen tot -0,10 mm van de diameter van het hoofdlagers