Zoek MDM

Bulletin

2002 Trailblazer krukascorrectie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30025 door handmatig-mechanisch
2002 Trailblazer krukascorrectie Geplaatst door manual-mecanica
Beste vrienden van dit forum, mijn beste wensen voor het begin van het jaar.
Ik vraag me af hoe lang mijn krukas meegaat als hij wordt gecorrigeerd naar 10 bar. Dit komt doordat jullie me vertelden dat het beter zou zijn om deze truck te verkopen, en eerlijk gezegd wil ik hem graag houden. Wat vinden jullie ervan?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30027 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Krukascorrectie 2002 Trailblazer
Ik begrijp dat de diameter met een tiende van een millimeter is afgenomen. Dat is niet erg, de duur hangt af van de rit, en dat is logisch, hoeveel kilometer uw vrachtwagen heeft.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30028 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Krukascorrectie 2002 Trailblazer
Maar hebben ze de krukas of het motorblok opnieuw geboord?

Als ze de krukas opnieuw hebben geboord, raad ik aan de truck te verkopen.

Als ze het motorblok opnieuw hebben geboord tot de uiteindelijke boring van 1,00, moet je begrijpen dat als je een nieuwe afstelling nodig hebt, dat blok niet meer zal werken, tenzij het absoluut noodzakelijk is om opnieuw te boren.

De waarheid is, als ik in jouw situatie zat, ongeacht hoeveel ik van de truck hou, moet ik nuchter en objectief zijn: elke motor die opnieuw is geboord tot de uiteindelijke commerciële maat is een motor met een beperkte levensduur... dus als je de mogelijkheid hebt om te zeggen: als hij het weer begeeft, vervang ik de motor en houd ik hem. Maar als, in tegendeel, in deze situatie de kosten die je zult maken al wanhopig zijn... verkoop hem dan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30029 door handmatig-mechanisch

renesote56 schreef: Ik begrijp dat de diameter met een tiende van een millimeter is afgenomen. Dat is niet erg, de duur hangt af van de rit, zoals logisch is, hoeveel kilometer uw vrachtwagen heeft.

Als de motorophanging tot op een tiende van een millimeter nauwkeurig is gecorrigeerd, blijft er nog genoeg motor over...

Maar als de krukas is gecorrigeerd, is er geen zekerheid meer dat deze in de nabije toekomst geen problemen zal opleveren, bij het corrigeren van het oppervlak van de krukas verliest deze belangrijke eigenschappen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30030 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen: ik heb deze vrachtwagen gekocht met 170 duizend km, nu staat er 187 duizend km op de teller, ik heb hiervan geprofiteerd en nieuwe ringen gemonteerd, alleen de krukas is gecorrigeerd op -010 van de laadvloer