Zoek MDM

Bulletin

Mazda 6 3.0 motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29974 door handmatig-mechanisch
Mazda 6 3.0 motor Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een Mazda 6 met een 3.0-motor. De motor is gerepareerd en bij de montage is alles volgens de instructies van Mitchell gedaan. De procedure is uitgevoerd, maar de motor startte niet. Ik heb de motor naar een andere monteur gebracht en binnen een dag kon hij hem starten. Volgens hem is de informatie van Mitchell niet bruikbaar voor het afstellen van de timing van de Mazda 6-cilinder V-motor. Nu ik de motor op tijd heb gezet, krijg ik 2 codes te zien. Een daarvan is van een zuurstofsensor en de andere is van de nokkenas. Eerlijk gezegd lijkt het mij dat de tijd klopt, want bij 2500 en 3000 tpm doet hij het alsof er een brandstofafsluiting is en begint hij zich te gedragen alsof er vuil in het brandstofkanaal zit. Maar boven de 3000 tpm start hij weer op. Als iemand mij kan vertellen wat ik moet doen, zou ik dat op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29982 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mazda 6 3.0 motor
Controleer eerst de sensor zelf om te zien of deze in goede staat is. Zo ja, controleer dan de kabelboom. Over het algemeen, en hier in Chili, is de nokkenasbus de bedrading van het voertuig. De injectieonderbreking die het voertuig veroorzaakt, kan gepaard gaan met dit defect, maar controleer of alles goed is aangesloten en of er geen valse luchtinlaten zijn. Controleer, als u een flowmeter hebt, of deze optimaal werkt en reinig deze en het inlaathuis om verstoppingen door vuil uit te sluiten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #30050 door handmatig-mechanisch
Dank u wel KIKIEMEC, ik zal de observaties die u hebt opgeschreven, in overweging nemen. Nogmaals bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #33331 door handmatig-mechanisch
Hallo, misschien kunt u mij helpen aan de servicehandleiding voor de Mazda 6 3.0 automaat. Ik zou dat zeer op prijs stellen.