Zoek MDM

Bulletin

TRANSMISSIE DIFFERENTIEELAS ONTKOPPELEN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29868 door handmatig-mechanisch
ONTKOPPELEN TRANSMISSIE DIFFERENTIEELAS Gepubliceerd door manual-mecanica
HALLO, IK WIL EEN MECHANISCHE DOOS VERWIJDEREN EN IK HEB DE AS VAN ÉÉN KANT VAN HET DIFFERENTIEEL AL VERWIJDERD, DE AS AAN DE ANDERE KANT KOMT ER NIET UIT. IK WILDE ER NIET MET EEN HAMER OP GAAN OM NIETS TE BESCHADIGEN WAT IK NIET WEET. WAT ADVISEERT U ME? HET IS VAN EEN MAZDA 626 1.6. IK HOOP OP UW HULP. BEDANKT. DAG.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29875 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: HET ONTKOPPELEN VAN DE TRANSMISSIE-DIFFERENTIEELAS
Nou, als het je gelukt is om er eentje te verwijderen, kijk dan naar het uiteinde dat naar binnen gaat. Er zou een borgpen aan het uiteinde van de as moeten zitten; het lijkt op een ring. Deze borgpen zit in een groef in de aandrijfas. Over het algemeen hoef je alleen maar aan de as te trekken om hem te verwijderen. Als je de bouten waarmee hij aan de wielnaaf vastzit al hebt losgedraaid... Ik hoop dat mijn antwoord helpt. Pak in ieder geval een houten hamer om erop te slaan...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29880 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: HET ONTKOPPELEN VAN DE TRANSMISSIE-DIFFERENTIEELAS
de zijkant van de doos kun je eruit trekken en verder niets. Als dat niet lukt, gebruik je een klein hefboompje tussen de as en de doos en gebeurt er verder niets. Als je het uiteinde van de homokineet aan de wielzijde van de naafspline niet los kunt krijgen, sla er dan een paar keer op met een hamer, maar gebruik een stok zodat je het niet beschadigt. Het is ook niet ingewikkeld, succes.