Zoek MDM

Bulletin

instabiele besturing topaas 94 std

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #29854 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag allemaal, en ik wil graag jullie hulp vragen bij het achterhalen wat er mis is met mijn Topaz.
Het voelt alsof de ophanging speling heeft; er zijn geen rare geluiden of kloppende geluiden. Ik heb de kogelgewrichten laten vervangen omdat de banden piepten, daarna ging de stuurbekrachtigingspomp kapot en die heb ik laten repareren – dat is een ander probleem.
Hoe dan ook, het probleem is dat de besturing of de ophanging speling heeft. Als je in de eerste versnelling wegrijdt, voel je de ophanging bewegen, en dat is ook zo in de tweede en derde versnelling.
Ze hebben alleen de kogelgewrichten vervangen en ik wil graag weten wat het nog meer zou kunnen zijn, aangezien ze zeggen dat de rest in orde is.
Alvast bedankt, en ik zie jullie reacties graag tegemoet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #29886 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Instabiele besturing Topaz 94 std
Daar speelt een vergelijkbaar probleem; je moet controleren of het probleem bij de ophanging of de besturing ligt. De onderdelen zijn verschillend, en dus ook de storingen. Over het algemeen komt lawaai bij het accelereren, schakelen of remmen door de draagarmen, speling in de schokdempers (bumpers) of de stabilisatorstang. Het is het beste om de auto te laten nakijken. Zonder te horen of te zien is het lastig om een ​​diagnose te stellen, maar er zijn wel een paar dingen om te overwegen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #29916 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Instabiele besturing Topaz 94 std
Goedemiddag, Kikemec.

Gisteren ben ik met de auto teruggegaan naar de garage voor de ophanging en heb ik de monteur gevraagd de moeren van de kogelgewrichten strakker aan te draaien. Hij heeft ze afgesteld en nu is de beweging van de ophanging minder merkbaar. Ik denk dat het aan de schokdempers ligt, want de auto helt erg naar voren bij het remmen.
Of misschien zijn het de veren. Ik zal naar een andere garage moeten gaan om te kijken of dat het probleem is.
Maar aangezien het nu beter aanvoelt, wil ik er verder niet meer aan sleutelen. Ik wil het niet nog een keer verpesten.
Heel erg bedankt voor je hulp.
Het enige wat ik nu nog moet doen, is een nieuwe hoofdremcilinder monteren en kijken of dat helpt.
Ik laat het je later weten.
Nogmaals bedankt en een heel fijn 2012 gewenst.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #29940 door handmatig-mechanisch
Bedankt vriend, ik wens je ook een fantastisch jaar en hoop dat je je probleem definitief oplost. Zo niet, dan staan ​​we klaar om je zo goed mogelijk te helpen en te begeleiden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #29954 door handmatig-mechanisch
Hallo, goedendag Kikemec. Nog een vraag: zijn de pompen die je repareert of reviseert een beetje goed? Ik heb er namelijk eentje te koop bij een auto-onderdelenwinkel met 3 maanden garantie.
Zou ik er eentje moeten kopen of niet? Wat denk je ervan, Kikemec? Het is
de helft van de prijs van een nieuwe.