Zoek MDM

Bulletin

verhoogt temperatuur 405 diesel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden - 13 jaar en 10 maanden geleden #29731 door handmatig-mechanisch
verhoogt temperatuur 405 diesel Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, nadat de cilinderkop van mijn Peugeot 405 1.9 diesel model 97 is doorgebrand, kan ik er niet meer mee rijden. Na 70 km wordt de motor namelijk te warm. Ik heb de thermostaat verwijderd, maar hij start nog wel. Er zit een nieuwe radiator in. Als ik stop, laat ik de motor even afkoelen en rijd ik door. De motor blijft stabiel op 100 graden, maar ik kan de snelheid niet verhogen tot 70 of 75 km. Wat kan het zijn? Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt en een fijne vakantie.
Laatst bewerkt: 13 jaar 10 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29736 door handmatig-mechanisch
Reactie van een monteur op het onderwerp Re: temperatuurverhoging 405 diesel
Het klinkt alsof het niet goed gerepareerd is. Misschien heb je de cilinderkop niet goed gepland of is hij gebarsten. Je kunt de cilinderkop controleren als er, wanneer je de dop van het expansievat openmaakt met draaiende motor en de thermostaat open (voorzichtig met de druk (voorzichtig openen), belletjes uit de tank komen of het water een witachtige kleur heeft (gemengde olie).
Ik hoop dat dit nuttig is geweest en ik hoop voor je dat ik het mis heb.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30435 door handmatig-mechanisch
Hallo, Allereerst moet het koelsysteem gevuld en ontlucht worden. Controleer of het ontlucht is met behulp van de ontluchter op de slang, en soms op een van de slangen, op de radiator. Dit gebeurt met de radiatordop open (kachel in de warme stand) met behulp van de schuifhendel op de coupé (sedan). Dit gebeurt met de radiatordop open en giet er antivries in totdat er geen lucht meer uit de ontluchters ontsnapt. Start vervolgens de motor met de radiatordop vol en draai ongeveer 2000 tpm totdat de thermostaat opengaat en de motor (het motorblok) de antivries opslokt. Wacht tot de ventilatoren twee keer aanslaan en zet de auto uit. Vul de radiator tot de rand en plaats de dop terug. Wanneer de auto afkoelt, bevindt de antivries zich wonderbaarlijk genoeg bij de leiding in het expansievat van de radiator - controleer dit voor de zekerheid.
Als de cilinderkopreparatie correct is uitgevoerd, zou de auto perfect moeten lopen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30436 door handmatig-mechanisch
Bedankt Sam voor je advies en alle bijdragen die je hebt geleverd om het probleem op te lossen... Ik heb elk stukje advies dat je gaf opgevolgd, de cilinderkop is goed gerepareerd, het was alleen dat het hele koelwatercircuit goed ontlucht moest worden, het is nu in orde en ik kan zonder problemen reizen, sterker nog, ik heb het al gedaan en ik heb geen problemen ondervonden, groeten aan iedereen en ik wens jullie het beste voor 2012, hartelijk... Ruben