Zoek MDM

Bulletin

verhoogt de temperatuur van 405 diesel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden - 13 jaar en 11 maanden geleden #29731 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, na het repareren van de kapotte cilinderkop van mijn Peugeot 405 1.9 diesel uit 1997, kan ik er niet meer mee op de snelweg rijden omdat de motor bij 70 km/u oververhit raakt. Ik heb de thermostaat verwijderd, maar het probleem blijft. De radiateur is nieuw. Als ik stop en de motor even laat afkoelen, rijd ik verder en stabiliseert de temperatuur op 100 graden Celsius, maar ik kan niet harder dan 70 of 75 km/u. Wat zou het probleem kunnen zijn? Alvast bedankt voor de hulp en fijne feestdagen.
Laatst bewerkt: 13 jaar 11 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #29736 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp : Oververhitting van de 405 dieselmotor
Het lijkt erop dat de reparatie niet goed is uitgevoerd. Misschien is de cilinderkop niet gevlakt, of is deze gescheurd. Je kunt de cilinderkop controleren door de dop van het expansievat te verwijderen terwijl de motor draait en de thermostaat open staat (wees voorzichtig met de druk!). Kijk of er bubbels uitkomen of dat de koelvloeistof een witachtige kleur heeft (olie vermengd).
Ik hoop dat dit helpt en dat ik het mis heb.
Met vriendelijke groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30435 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp : Oververhitting van de 405 dieselmotor
Hallo, allereerst moet het koelsysteem gevuld en ontlucht worden. Controleer of de lucht er al uit is met behulp van het ontluchtingsventiel op de slang en soms op een van de slangen van de kachelradiator, met de kachelradiator open (kachel in de hete stand) met behulp van de schuifhendel in de coupé (sedan). Dit doe je met de radiateurdop open, terwijl je koelvloeistof bijvult tot er geen lucht meer uit de ontluchtingsventielen komt. Start vervolgens, met de radiateur vol, de motor en laat het toerental oplopen tot ongeveer 2000 tpm totdat de thermostaat opent en het motorblok de koelvloeistof verbruikt. Wacht tot de koelventilatoren twee keer aanslaan en zet de auto dan uit. Vul de radiateur weer tot de rand en draai de dop er weer op. Wanneer de auto is afgekoeld, zal de koelvloeistof wonderbaarlijk genoeg tot aan de vulstreep op het expansievat van de radiateur staan ​​– controleer dit voor de zekerheid.
Als de reparatie van de cilinderkop goed is uitgevoerd, zou de auto perfect moeten lopen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30436 door handmatig-mechanisch
Bedankt Sam voor je advies en ook iedereen die heeft bijgedragen aan de oplossing van het probleem. Ik heb alle suggesties opgevolgd. De cilinderkop is gerepareerd en dat bleek geen probleem; alleen het hele koelsysteem moest nog ontlucht worden. Alles is nu in orde en ik kan weer probleemloos reizen. Sterker nog, ik heb het al gedaan en heb geen problemen ondervonden. Groeten aan iedereen en ik wens jullie allemaal het allerbeste voor 2012. Met vriendelijke groet, Ruben