Zoek MDM

Bulletin

Injectoren programmeren voor een Ecosport uit 2005

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #29704 door handmatig-mechanisch
Injectoren programmeren voor een EcoSport uit 2005. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik wil graag weten of ik nieuwe injectoren moet laten programmeren, want mijn auto start niet

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #29706 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Injectoren programmeren voor een 2005 Ecosport
Bij benzinemotoren worden ze gewoon geïnstalleerd en dat is alles; ze zijn moeilijk te starten omdat de injectierail niet belast is. Bij oude dieselmotoren worden ze gekalibreerd. Bij common rail-systemen hoeft er niets te gebeuren, maar bij dieselmotoren moet het systeem grondig ontlucht worden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #29713 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Injectoren programmeren voor een 2005 Ecosport
Dit is een common rail diesel. Het probleem is dat de auto naar een garage is gebracht omdat er compressie ontsnapte uit de koperen ring van injector nummer 2. Ze hebben alle vier de injectoren verwijderd, vier nieuwe ringen geplaatst, maar de auto startte daarna niet meer. Toen brachten ze hem naar mijn garage en ik kreeg hem als volgt aan de praat: ik druk op de startknop terwijl ik het gaspedaal ingedrukt houd, en na ongeveer 7 seconden probeert hij aan te slaan. Dan wacht ik een seconde en probeer het opnieuw, en na ongeveer 3 seconden slaat hij aan, maar hij loopt slechts 10 seconden voordat hij afslaat. Ik heb een vriend met dezelfde EcoSport en ik heb zijn injectoren in de defecte EcoSport geplaatst, en die start direct, maar loopt ook maar 10 seconden. Omdat ze bij de andere garage alle injectoren hebben verwijderd en ik denk niet dat ze ze op dezelfde plek hebben teruggeplaatst, ga ik morgen proberen alle injectoren te draaien om te zien of ze een specifieke oriëntatie hebben. Ik laat je weten hoe het gaat. Groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #29832 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden, ik waardeer jullie intentie om te helpen, dat weet ik gezien het grote aantal keer dat dit onderwerp bekeken is. Ik heb een goede oplossing voor jullie, dus let goed op, want ik zal hem jullie geven zodat jullie niet hetzelfde overkomt.
Het bleek dat ik de injectoren terug in de EcoSport van mijn vriend had geplaatst, en tot mijn verbazing startte hij niet meer. Dus belde ik de dealer en ze vroegen me of ik de injectoren had aangeraakt. Ik legde uit dat ik ze slechts twee seconden met een doekje had schoongemaakt om een ​​beetje koolstof van de uiteinden te verwijderen, zoals ik altijd doe met Toyota- en Nissan-injectoren. Ze vertelden me dat ik dat met elke injector mag doen, BEHALVE met die van de EcoSport, omdat die meteen beschadigd raken. Ik moest ze uitlachen en geloofde ze niet. Ik sprak met een vriend die een vriend had die bij Ford werkte, en tot mijn verbazing vroeg hij hem of ik de injectoren misschien had aangeraakt, want als dat zo was, waren ze beschadigd. Het grote probleem is dat ze 600 dollar per stuk kosten (een absurd bedrag hier in Honduras), en de hele auto kost 4000 dollar. Dus mijn vriend raadde me aan om ze naar een dieselgarage te brengen om te kijken of ze gerepareerd konden worden. Ik ging naar de hoofdstad, en de monteur vertelde me dat twee injectoren uitstekend waren (1 en 4) en twee redelijk (2 en 3), en ik betaalde 35 dollar per stuk. Toen ik ze erin zette, startte de auto meteen, maar nu is het probleem dat hij geen vermogen heeft om te starten. Ik moet hem tot 2000 toeren per minuut laten draaien, anders slaat hij af, en tijdens het rijden voel je hoe traag hij is. Zou het kunnen dat de injectoren defect zijn en ik nieuwe moet kopen? HELP ME ALSJEBLIEFT. Voor de volledigheid: ik heb de VCM IDS FORD.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #33165 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb een vriend die een injectiewerkplaats heeft genaamd Diesel Zula, en die kan je vast helpen. Zeg dat Ivan van RPM Diesel je heeft gestuurd. Het is vast iets kleins. Bel ze even.