Zoek MDM

Bulletin

centrale vergrendeling xsara 2

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29700 door handmatig-mechanisch
XSARA 2 centrale vergrendeling Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb hulp nodig met de centrale vergrendeling van mijn XSARA 2. Als ik op de afstandsbediening druk om te vergrendelen, gaat hij soms alleen dicht. Wat hij meestal doet, is dichtgaan en dan weer opengaan. Dat is hetzelfde als wanneer je een deur niet goed sluit, maar ik zorg ervoor dat hij wel dicht is. Wat kan er gebeuren en hoe los ik dit op? In alle opzichten: hartelijk dank en fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29708 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: centrale vergrendeling xsara 2
Ik raad aan om de afstelling van de sluiting te controleren met de hoofdbediening, dat wil zeggen de sluiting van de deur die alles regelt. Soms zijn de bestuurdersdeur en de passagiersdeur de hoofdbedieningen. Als je de grendel laat zakken, gaan ze allemaal omlaag. Nu moet je de sluiting afstellen. Dit doe je door de deur te demonteren en te corrigeren met de stelschroef van het ijzer dat naar de grendel gaat. Als de grendel een beetje naar beneden gaat, herkent hij het als een open deur. Dat is normaal gesproken zo. Het dient als een idee. Tot slot, veel succes en fijne feestdagen voor jou ook.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29860 door handmatig-mechanisch
Hoi kikemec, hartelijk dank voor de hulp. Ik heb het gecontroleerd en het lost het probleem niet op, maar ik waardeer het net zo erg als wanneer dat de oplossing was geweest. Gelukkig nieuwjaar, zowel persoonlijk als professioneel, in ieder geval. Tot de volgende keer...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29863 door handmatig-mechanisch
Groeten cra_77, controleer of uw voertuig lijkt op sommige Fiats die de "sluit"-sensor in het slotmechanisme zelf gebruiken, dat wil zeggen het mechanisme dat de deur tegen de "haak" van de carrosserie sluit. Het gebeurt vaak dat deze bij gebruik losraakt en soms voelt de deur gesloten aan of niet. Verwijder de bekleding van de deur en kijk of er kabels naar het mechanisme lopen (behalve de solenoïde). Probeer het mechanisme met uw hand te sluiten en kijk of de sensor geactiveerd is of niet. Het is meestal een schakelaar of zoals wij het hier noemen, een eindschakelaar. Vertel ons hoe het ging. Groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #30020 door handmatig-mechanisch
Bedankt wolfi77, ik zal je advies bewaren als goud voor het geval het me weer in de steek laat, want dan blijkt dat het zichzelf op mysterieuze wijze heeft gerepareerd. Nu zit ik alleen nog met de irritatie dat het is gebeurd... hehehe, ik hoop dat de Drie Koningen je veel hebben gebracht, groeten.