Zoek MDM

Bulletin

Probleem met Opel Vectra

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29689 door handmatig-mechanisch
Probleem met Opel Vectra Geplaatst door manual-mecanica
Allereerst prettige feestdagen allemaal, laten we ter zake komen... het blijkt dat ik mijn auto 's nachts in de garage heb geparkeerd, de volgende dag moet ik hem gebruiken en start hij niet, de accu is perfect (nieuw), ik breng hem naar Opel en ze vertellen me dat het de injectiepomp is en dat deze voor € 2030 gerepareerd zou kunnen worden met een gereviseerde pomp, en mijn vragen aan de experts zijn...

Kent u iemand die injectiepompen repareert?

Is het ingewikkeld om deze te verwijderen en op te sturen voor reparatie of is het een gedoe?

Als hij gerepareerd en geïnstalleerd is, moet ik hem dan naar Opel brengen om hem te laten kalibreren?

... Nou, dat zijn een aantal vragen die ik hoop dat u voor mij wilt proberen op te lossen. Feit is dat het heel vreemd was, zonder enige waarschuwing, dat de auto van de ene op de andere dag ermee stopte. Groeten aan iedereen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29696 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met Opel Vectra
Wanneer deze pompen kapot gaan, moeten ze over het algemeen vervangen worden. Ze vertonen interne slijtage. Breng hem niet naar Opel. Zoek een injectiewerkplaats en vraag ernaar. Je kunt misschien wat geld besparen op de reparatie. Het vergt wel wat werk. Als je die niet bij de hand hebt, controleer dan de elektrische pomp die brandstof naar de motor brengt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29709 door handmatig-mechanisch
We hebben het hier toch over de oliepomp? Je weet niet wat voor auto het is of het bouwjaar of zoiets. Als het een Vencineros is, vervang je die gewoon en klaar. Die gaat in de tank en je haalt de achterbank eruit. Als het een oliepomp is, moet je de distributieriem verwijderen. Maak uiteraard duidelijke markeringen op de riem zodat je de juiste positie niet verliest. Breng hem naar een injectiewerkplaats en zij zullen hem repareren en kalibreren, binnen het menselijk bereik. Dit is echter ingewikkelder. Je moet hem ontluchten zodat hij start, want je moet alle lucht uit het systeem halen. Als je mechanische kennis hebt, kun je dat zonder problemen doen, en als je die niet hebt, word je heel boos, hahaha.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29718 door handmatig-mechanisch
Kikemec, de pomp is de injectiepomp of injector die diesel naar de motor voert. De auto is een Opel Vectra B edition 2000, gekocht in juni 2000, met een D-X20DTH-motor. Als het me eindelijk lukt om hem eruit te krijgen, weet u dan iemand die hem repareert en kalibreert? En als ik dan naar Opel moet om de elektronische gegevens af te stellen? Groeten en bedankt voor je reactie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29759 door handmatig-mechanisch
Als het een Camon Rail is, moet je een diagnose uitvoeren om hem te programmeren. Als het een normale injectie betreft, zullen er geen problemen zijn. Ik kom uit Chili, ik weet niet waar je woont om je informatie te geven over pompwerkplaatsen. Ik ken ze alleen in Chili, maar er zijn forumleden van over de hele wereld, dus als je ons vertelt waar je vandaan komt, kan iemand je helpen. Succes.