Zoek MDM

Bulletin

Twijfels over het koppel in de motorkop

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29592 door handmatig-mechanisch
Vragen over het koppel van de cilinderkop Geplaatst door manual-mecanica
Goedemorgen, ik post vandaag om te vragen of u zo vriendelijk zou kunnen zijn om een ​​vraag voor me te verduidelijken.

Klopt het dat je een motorkop niet mag vastdraaien als hij koud is?

De monteur zegt dat hij warm moet zijn, omdat de bouten van een ik weet niet wat voor soort zijn, en het materiaal van een ik weet niet wat. Het lijkt erop dat hij de klus niet wil klaren.

Als het niet kan, of als het wel kan, hoop ik dat iemand kan uitleggen waarom.

Bedankt voor uw aandacht.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29594 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vragen over het koppel van de cilinderkop
Vanuit theoretisch oogpunt heeft hij enigszins gelijk. Maar wat hij niet in aanmerking neemt, is dat de fabrieksingenieurs, wanneer ze de technische specificaties zoals koppels opgeven, deze al bestudeerd hebben en dat ze een motor in de Amazone of Antarctica moeten repareren. Anders zouden alle monteurs in een geïsoleerde ruimte met dezelfde temperatuur- en vochtigheidsparameters moeten werken. P.S. Het lijkt mij dat hij het niet voor je wil doen, of alleen in de zomer werkt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29641 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vragen over het koppel van de cilinderkop
Hartelijk dank voor je reactie. Je hebt gelijk, en wat je zegt klinkt logischer dan wat de monteur zegt.

Hij zegt dat de bouten kunnen breken als ze koud worden aangedraaid, en dat ik ze daar niet uit krijg.:(

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29644 door handmatig-mechanisch
Dude: Motorkoppels worden altijd gemeten als de motor koud is. Er is een koppeltolerantie, en wanneer bouten op het punt staan ​​af te breken, zijn ze al vermoeid of uitgerekt, maar niet vanwege het weer. Ik denk niet dat jouw monteur op Antarctica werkt. :P