Zoek MDM

Bulletin

injectorcodes

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29582 door handmatig-mechanisch
Injectorcodes Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik wil jullie een vraag stellen. Kunnen jullie me vertellen: zijn de injectoren van de Xsara Picasso uit 2001, een dieselmotor uit 2000 met een common-railpomp, gecodeerd met de ECU?
Dank jullie wel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29585 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: injectorcodes
Hallo Mondanza, tot nu toe ken ik geen voertuigen waarbij de injectoren elektronisch gecodeerd zijn met de ECU. Uiteraard heeft elke motor een ander type injector, gebaseerd op het ingespoten volume en de elektrische impedantie. Er zijn echter ECU's die de impedantie van de injector meten, en als deze buiten het bereik valt (vooral die met een lage impedantie of "peak and hold"), activeren ze niet en genereren ze foutcodes, net zoals wanneer het injectorcircuit opengaat. Welk probleem ondervind je?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29586 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, het Bosch CRDI-systeem heeft wel degelijk codering met de ECU, want als je ze zo installeert, duurt het niet lang. Een tijdje geleden deed ik mijn praktijk bij Gildemeister Hyundai Service. Ze hebben al Terracans en alle CRDI's moesten Hi Scan hebben om deze injectoren te kunnen installeren. Aangezien jouw Citroën dat systeem heeft, denk ik dat het hetzelfde zou moeten zijn. Ik weet niet of het mogelijk is met de Lexia 3, maar je zult naar een plek moeten gaan waar ze de scanner hebben om je injectoren te installeren, en die zijn helemaal niet goedkoop, laat staan dat ze ze verbranden. Dus, veel succes en verspil je geld niet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29587 door handmatig-mechanisch
Groeten, je raakt nooit uitgeleerd in deze autowetenschap, hehe, het is goed om te weten over gecodeerde dieselinjectoren, ik denk dat ze binnenkort overstappen op benzine-injectoren, het zou me niet verbazen als je auto binnenkort niet meer start omdat het reservewiel van een ander voertuig is... hehe... groeten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29589 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag, ik heb deze motoren al behoorlijk vaak aangeraakt, en ongeacht of ze nu Bosch of Siemens zijn, ze hebben geen codering. Anders hebben ze een zeefdruk op de elektronische kop naast het referentienummer van de injector.