Zoek MDM

Bulletin

Storing in golf mk2 87

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29545 door handmatig-mechanisch
Golf MK2 87 storing Gepubliceerd door manual-mecanica
:cheer: Hallo mijn handleidingvrienden, ik heb een probleem met mijn 87 mk2 model. Ik heb de spanrol, de distributieriem en de distributieriem vervangen en nu heb ik het volgende probleem: de 1.8 L 8v motor haalt niet het maximale toerental en er is een terugslag te horen in de uitlaat en hij heeft de neiging te stikken bij het accelereren, alsof hij afslaat; ik heb de carburateur met een brander afgebrand en geprobeerd hem af te stellen, maar het werkte niet. Ik weet niet of de timing in de verdeler verkeerd stond, of dat de carburateur kapot is, of dat er iets anders aan de hand is. Volgens wat ik de motor had afgesteld toen ik de distributieriem erop zette, maar wat ik vreemd vond, is dat de tand in de verdeler niet de positie van de zuiger 1 kabel aangaf, maar dat hij achter de vorige stond, alsof er een tand was overgeslagen op de getande poelie. Ik weet niet of de kop kapot is of dat de timing verkeerd was. Tot welke graden gaat de timing af als ik in Guadalajara woon? En wat voor probleem zou dit kunnen veroorzaken? Ik dank u alvast voor het lezen van mijn vragen. Ik hoop dat u mij kunt helpen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29548 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Golf MK2 87 storing
Vriend, het terugslaan en het afslaan van de motor zijn symptomen van een fout in de afstelling. Controleer het nog eens, de voortgang is belangrijk, maar de afstelling moet correct zijn om effect te hebben op de prestaties. Daarnaast is het mogelijk dat een bougiekabel is vervangen. Als dat niet eerder is gebeurd, denk ik niet dat het de carburateur is. Als je de distributie hebt vervangen vanwege een gebroken riem, is de klep mogelijk beschadigd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29574 door handmatig-mechanisch
EERST, ALS ER GEEN FOUT GEDAAN IS VOORDAT U DE BAND VERVANGT, DAN IS DE FOUT BIJ U IN DE TIJDINSTELLING GEMAAKT. ZET DE TIJD IN EN CONTROLEER DE VERSCHILLENDE HANDLEIDINGEN. ER IS EEN CATALOGUS MET TIJDINSTELLINGEN, MAAR CONTROLEER EN MARKEER VOORAL ALS U HET NIET WEET.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29726 door handmatig-mechanisch
Wat er gebeurde, was dat de gespannen distributieriempoelie al veel lawaai maakte en het duurde niet lang om hem strak te zetten. Toen ik hem losdraaide, merkte ik dat de nokkenaspoelie een beetje was gedraaid, alsof er een tand was versprongen. Maar de situatie die er volgens mij invloed op had, is dat ik een riem om de poelie heb gelegd die ik van een vriend heb gekregen. Hij rijdt in een Golf A3, met een brandstofinjectiemotor en elektronische ontsteking. Ik weet niet of dat invloed heeft?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29760 door handmatig-mechanisch
Het belangrijkste aan de riem is dat de lengte, het aantal tanden en de onderlinge afstand gelijk zijn. Als ze gelijk zijn, maakt het niet uit of het voor volledige injectie of carburatie is.