Hallo mede-liefhebbers van handgeschakelde auto's, ik heb een probleem met mijn MK2 uit 1987. Ik heb de spanrol van de distributieriem en de distributieriem zelf vervangen, en nu heb ik het volgende probleem: de 1.8L 8v-motor haalt het maximale toerental niet, er komt een knallend geluid uit de uitlaat en hij slaat af bij het accelereren, alsof hij elk moment kan uitvallen. Ik heb de carburateur doorgeblazen en geprobeerd hem af te stellen, maar dat heeft het probleem niet opgelost. Ik weet niet of de timing bij de verdeler niet klopt, of de carburateur defect is, of wat het probleem zou kunnen zijn. Ik denk dat ik de motor correct heb afgesteld toen ik de distributieriem monteerde, maar wat ik vreemd vind, is dat de timingmarkering op de verdeler niet overeenkomt met de positie van de distributiedraad voor cilinder 1; in plaats daarvan staat hij op een positie die later is dan de vorige, alsof er een tandje is overgeslagen op de distributiepoelie. Ik weet niet of de cilinderkop kapot is of dat de timing niet klopt. Wat is de juiste timinginstelling als ik in Guadalajara woon? En welke problemen zou dat kunnen veroorzaken? Alvast bedankt voor uw tijd en ik hoop dat u me kunt helpen.