Zoek MDM

Bulletin

probleem met de 94 Honda Civic

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29473 door handmatig-mechanisch
Probleem met de Honda Civic uit 1994 Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Honda Civic uit '94 waarvan de accu 's nachts leegloopt.
De accu is nieuw. Het laadlampje brandt zwakjes, zelfs als de auto uit staat.
Ik heb de dynamo, de startmotor, het grootlicht
en het dimlicht losgekoppeld. Ik heb het dashboard opengeklapt en er staat nog steeds 11 volt op.
Ik heb de tester aangesloten op de pluspool van de accu en de pluskabel van de auto. Als alles losgekoppeld is, zou de spanning 0 volt moeten zijn. Kan iemand me een idee geven wat het zou kunnen zijn?
Met vriendelijke groet, Eduardo Miranda Ortiz 3103653355 uit Cartagena, Colombia.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29480 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met de Honda Civic uit 1994
Hallo eduamirando, de juiste manier om het verbruik te meten is door de stroom te meten. Je kunt hiervoor een tester gebruiken die minimaal 10 ampère gelijkstroom meet. Deze moet in serie met de accu worden gemeten (tussen de accupool en de accu). Wees voorzichtig met dit soort metingen, want een fout kan duur uitpakken. Zodra de tester is aangesloten, kun je het probleem onderzoeken door de zekeringen (zoals die van de claxon en de interieurverlichting, om er maar een paar te noemen) één voor één te verwijderen en te kijken of het verbruik nul wordt. Een acceptabel verbruik is 0,2 ampère (van de klok, de alarmmodule en de radio). Meet voordat je met de test begint eerst de accuspanning zonder de auto aan te zetten (deze moet 12,4 V zijn). Start de auto zonder de verlichting aan te zetten (deze moet 13,8 V zijn) en schakel de verlichting en accessoires in. De spanning mag niet onder de 13 V komen. Als dit gebeurt, is er sprake van een defect in de dynamo. Heb je vragen? Laat het ons weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29524 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met de Honda Civic uit 1994
Hallo, als het lampje van de dynamo blijft branden wanneer u de auto uitzet en zelfs de sleutel uit het contact haalt (wat ik begrepen heb), dan is er een diode kapot aan de positieve kant van de dynamo.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29554 door handmatig-mechanisch
Kan deze diode de batterij 's nachts ontladen?