Zoek MDM

Bulletin

Koppeling en versnellingsbak van de Seat Cordoba 100

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29506 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Seat Cordoba 100 Koppeling en Versnellingsbak
vriend voor deze problemen is het het beste om bij het begin te beginnen, druk op de koppeling en controleer of het lager of de vork ervan, alle mogelijke slag heeft, als alles is en de stop bereikt, dan is er geen lucht of een probleem met het circuit, wat er kan zijn gebeurd is dat bij het plaatsen van de doos je de ingang van de spiebaan van de schijf hebt geblokkeerd, wanneer dit gebeurt, gaan de tandwielen geforceerd naar binnen, maar ze komen naar binnen, dit gebeurt omdat de pilot-as de doos binnenging, maar de schijf er niet soepel overheen loopt zoals zou moeten, maar hij blijft steken, iets anders wat kan zijn gebeurd is dat de schijf achterstevoren is geplaatst, soms verdwijnen die details, gewoon omdat het zo bovenop het probleem ligt, succes.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29522 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Seat Cordoba 100 Koppeling en Versnellingsbak
Hallo vriend, ik ben het eens met alles wat Kikeme heeft geschreven, maar ik wil dat je mijn geheugen opfrist en me vertelt of die versnellingsbak niet die is met de binnenste stang in de primaire. Zo ja, vervang dan de binnenste stang van de primaire. Koop hem bij Seat, ik denk dat hij je ongeveer 35 euro kost, en je zult zien hoeveel problemen je krijgt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29535 door handmatig-mechanisch
Hoi,
als het helpt, ik had een probleem met een Renault Express 1.4 benzine. De koppeling was stroef en deed het niet. Ik heb de koppelingskabel vervangen, maar niets. Ik moest zelfs een vulmiddel tussen de kabel en de behuizing doen om de versnellingen te laten schakelen, maar toen ik er te hard op drukte, kon ik het probleem met het achterstevoren plaatsen van de schijf niet vinden. Ik heb het geprobeerd, maar ik krijg de schijf er niet in.

Uiteindelijk was het een stukje plastic dat vastzit op de plek waar de vork rust die de schijf beweegt, en nu is het zachter dan een hydraulische.

Ik hoop dat dit helpt, misschien heeft die het niet.

Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29556 door handmatig-mechanisch
Bij voorbaat dank voor uw reactie. Ik wil u alleen laten weten dat deze plaat in het bijzonder niet achterstevoren ingaat. Het is een zogenaamde achteruitrijkoppeling. Hij kan dus niet op twee manieren ingaan: hij gaat erin of hij blijft eruit. Het is in elk geval een ongewone koppeling. Ik heb hem alleen gezien bij VW in de Golf GTI, in de BORA en in de PASSAT. SEAT heeft hem in een paar modellen ingebouwd, vanaf 100 CV in de Cordoba en in de Cordoba coupé. De andere modellen hebben een gemeenschappelijke koppeling, waardoor je hem makkelijker door elkaar haalt. Nogmaals hartelijk dank voor uw antwoord!!!! ;)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29557 door handmatig-mechanisch
MONAZA, Bedankt voor je interesse, het is inderdaad degene met de binnenste stang in de primaire, vervang die, er zat een opening van ongeveer 3 cm met de nieuwe en de veranderingen zijn er toch ingegaan, ik weet niet hoe, maar het was zo, vervang ook het lager dat hem aanduwt, het is van plastic en was kapot, daarom opende ik de doos, het geluid deed me denken dat de plaat kapot was, maar nee, het was nieuw, ik heb hem een maand geleden gekocht en ik weet niet zeker wanneer ze de plaat en de koppelingsplaat hadden vervangen, de onderste pomp, degene die direct aan de doos vastzit, vervang die omdat hij niet genoeg trok, nu ga ik degene op het pedaal vervangen, die hebben ze al vervangen, maar ik ben niet overtuigd van de werking ervan, als je iets anders kunt bedenken, laat het me weten, ik denk dat ik op een gegeven moment het echte probleem zal ontrafelen, bedankt voor het antwoorden, blijf in contact, bedankt !!!!! :lol: